Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Polmak: Makarony to agresywny rynek

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2017, 16:29
Wiceprezes Polmak: Makarony to agresywny rynek
Dominik Polak, wiceprezes spółki Polmak

– Rynek makaronu jest bardzo agresywny. Klienci, czyli odbiorcy bezpośredni, są bardzo wymagający odnośnie cen produktów jak również obsługi rynku, a to jest kosztowne. Tym bardziej, że chcemy cały czas działać pod swoim brandem – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominik Polak, wiceprezes spółki Polmak, producenta makaronu „Tradycyjny z Ludwina”.

Niekwestionowanym liderem na rynku makaronów w Polsce jest Lubella. Dominik Polak przyznaje, że jego firmie daleko do lidera. Mimo to Polmak chce uczciwie konkurować z najlepszymi i budować swoją pozycję w segmencie makaronów pszennych.

– Według badań firmy Nielsen, Polmak jest w czołówce, patrząc na pierwszych pięciu/sześciu producentów makaronów sprzedających pod własną marką. Mamy aspiracje nawiązać uczciwą i rzetelną konkurencję, ale nie ukrywamy, że daleko nam do lidera i szanujemy jego działania. Natomiast pracujemy, aby krok po kroku z tego rynku coś dla siebie zdobyć. Przede wszystkim zależy nam, żeby nasza marka stawała się coraz bardziej doceniana i rozpoznawalna – mówi wiceprezes Polmaku.

– Chcemy wyróżniać się jakością i strategią komunikacji. Lubella jest nowoczesną marką, której produkty są postrzegane jako makarony do dań kuchni szybkiej, codziennej. Natomiast my chcemy dostarczać produkty do kuchni tradycyjnej. I chcemy do tego namawiać konsumentów – dodaje Polak.

Jego zdaniem, na rynku makaronów w naszym kraju funkcjonuje wielu producentów i jest bardzo ciężko przebić się ze swoją ofertą. - Dyskonty i sieci handlowe, które stały się najczęściej wybieranymi przez konsumentów miejscami na zakupy, dyktują twarde warunki dla firm makaronowych, tworząc dodatkową konkurencję w postaci marek własnych - mówi.

– Rynek makaronu jest bardzo agresywny. Klienci, czyli odbiorcy bezpośredni, są bardzo wymagający odnośnie cen produktów jak również obsługi rynku, a to jest kosztowne. Tym bardziej, że chcemy cały czas działać pod swoim brandem. Wkroczyliśmy na drogę walki o rynek i budowania własnej marki. Nie możemy zrobić kroku wstecz, gdyż dużo zainwestowaliśmy w ten rynek i chcemy iść na przód. Szansą dla nas, na większą pewność funkcjonowania w branży, jest zbudowanie rozpoznawalnej marki jak np. Lubella. Obecnie ciężko sobie wyobrazić sieć handlową, która nie posiada na swoich półkach tej marki. Kiedy zbuduje się taki brand, dopiero można powiedzieć, że sytuacja jest stosunkowo stabilna dla producenta – wyjaśnia Dominik Polak.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Polmak chce konkurować z największymi w kategorii makaronów w Polsce

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • baraja 21-11-2017, 11:21:
Korpo-bełkot. Na rynku jest 5-6 producentów makaronów. Prezes sam się "pasuje" na tym miejscu i mówi że są "w czołówce". Haha

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH