Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Większość polskich piekarni nie ma pomysłu na swoją przyszłość

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-07-2017, 10:15
Większość polskich piekarni nie ma pomysłu na swoją przyszłość
fot. shutterstock

- Zamiast wybrania specjalizacji małe i średnie piekarnie skupiają się na produkcji tanich produktów pod potrzeby odbiorców sieciowych i detalicznych. Dla kupca liczy się tylko niska cena, a nie jakość. Sieć zarobi swoje, a piekarz? Nie zarabia na tej współpracy w ogóle, no może przez jakiś czas ma na spłatę rat leasingowych za maszyny i linie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Jak zauważa Andrzej Piętka, piekarnie w Polsce zmagają się z coraz większymi problemami kadrowymi.

- Dotyczy to przede wszystkim produkcji, ale coraz trudniej znaleźć także kierowców, handlowców, ekspedientek do sklepów firmowych i pracowników administracji - mówi.

W ocenie eksperta większość małych i średnich zakładów nie ma pomysłów na własną przyszłość w branży.

- Zamiast wybrania specjalizacji skupiają się na produkcji tanich produktów pod potrzeby odbiorców sieciowych i detalicznych. Dla kupca liczy się tylko niska cena, a nie jakość. Sieć zarobi swoje, a piekarz? Nie zarabia na tej współpracy w ogóle, no może przez jakiś czas ma na spłatę rat leasingowych za maszyny i linie. Piekarnie zamykają działalność jeżeli nie maja alternatywnych rynków zbytu lub „wyjątkowego” asortymentu - dodaje.

Piętka podkreśla, że w Polsce brakuje ludzi o podstawowej wiedzy piekarniczej, tzw. „ciastowych” i „piecowych”.

- W sieciach handlowych z własnymi piekarniami panuje dramatycznie zła sytuacja ze znajdowaniem pracowników do piekarni czy cukierni. Małe i średnie piekarnie, zamiast myśleć o specjalizacji produkcji i optymalizacji biznesu, brną w rywalizacje na ceny z dyskontami i sklepami sieciowymi. Nie mają w tym starciu żadnych szans! Dodatkowo następuje szybki odpływ dobrych pracowników do innych firm lub innych branż, gdzie oferowane są większe pieniądze. Wzrasta zapotrzebowanie na pieczywo mrożone, które nie wymaga dużych umiejętności piekarniczych. W tym kierunku podążają sieci dyskontów i zdecydowanie na tym wygrywają - podsumowuje twórca Akademii Wypieków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH