Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Właściciel Sante: Polacy nie czytają etykiet, kierują się ceną

- Zdrowe odżywianie to nie moda. To stały trend wzrostowy i nic tego nie zatrzyma - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Andrzej Kowalski, współzałożyciel Sante, producenta zdrowej żywności.

Właściciel Sante: Polacy nie czytają etykiet, kierują się ceną
Andrzej Kowalski, współzałożyciel Sante fot. Żelazna studio

Andrzej Kowalski nie kryje, że koszty produkcji żywności wyłącznie z naturalnych dodatków są dużo wyższe niż produktów z dodatkami sztucznymi.

- Aromaty naturalne są około pięciokrotnie droższe od identycznych z naturalnymi. Aby zastąpić jakiś konserwant sztuczny trzeba dodać drogie składniki naturalne. Ale ja jem te produkty, jedzą je moje dzieci więc muszą być dobre. Narzucamy mniejsze marże niż konkurencja więc w sklepach nie są droższe, a nawet ciut tańsze - mówi.

Zdaniem właściciela Sante w Polsce wciąż mało jest konsumentów, którzy świadomie czytają etykiety i dysponują odpowiednią wiedzą na ten temat.

- Sporo tzw. ekspertów w telewizji i na forach rozpowiada nie do końca prawdziwe informacje. Prawda jest taka, że większość Polaków przy wyborze produktu kieruje się ceną - dodaje.

Kowalski przypomina, że nauka dysponuje dziesiątkami tysięcy badań na temat działania sztucznych substancji: słodzików, witamin, dodatków, a nawet o szkodliwym oddziaływaniu opakowań PET dla  wód.

- Wiemy coraz więcej o samej wodzie, o jej strukturze, o  jej pamięci, napięciu powierzchniowemu i  przekazywaniu informacji. Woda uczestniczy w wielu procesach produkcyjnych. Sami stosujemy urządzenia do strukturyzacji wody w zakładach produkcyjnych dzięki czemu podnosimy energię , trwałość, jakość i smak naszych produktów - dodaje Kowalski.

Sante powstało w roku 1992 z inicjatywy Andrzeja Kowalskiego, którego wspólnikami zostali bracia - Wojciech i Marek Kowalscy. Początkowo firma zajmowała się sprzedażą parafarmaceutyków, ziół, produktów zbożowych oraz ziaren słonecznika, soczewicy i soi. Pierwszym produktem było musli "Surówka Piękności Kleopatra".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sante RSS ALERT    /    Andrzej Kowalski RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    aromaty RSS ALERT    /    czytanie etykiet RSS ALERT    /    nawyki żywieniowe Polaków RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • DM. 2016-04-19 09:37:15
    ... ale mają taką możliwość.Na pewno chętniej by czytali gdyby nie było tam takiego natłoku informacji.Kolejne rozporządzenia tylko dodają kolejne informacje, ale ich nie porządkują.
  • dietetyk 2016-04-19 09:42:46
    Nie czytaja bo jedzenie w Polsce nie jest najwazniejsze , najwazniejsze jest napchanie zoladka im taniej tym lepiej.Szkoda bo mozna by uniknac wielu chorob gdyby konsumenci byli bardziej wymagajacy i kladli nacisk na jakosc a nie ilosc.
  • biz-tok 2016-04-19 10:00:58
    Czytają, czytają i to coraz częściej, tylko, że do każdej etykietki potrzebna jest legenda - to też utrudnia zrozumienie co tak naprawdę jemy. Np. jedzenie pustych bezproduktywnych bułek kajzerek, które są kupowane tonami, bo są tanie.
  • Czytający 2016-04-19 11:40:09
    Pytanie, dlaczego nie czytają? Czy brakuje im narzędzia, które by to umożliwiało, czy może producenci nie opisują swoich produktów w takich bazach produktów więc, nie ma gdzie tego sprawdzić... poza staniem przy półce...
  • Tab 2016-04-21 15:20:18
    Ci co czytają nie kupują produktów Sante w których jest tłuszcz palmowy i syrop glukozowy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.245.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.