REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Współwłaściciel Piekarni Putka: Ten rok nie jest najgorszy dla zakładów piekarniczych

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 20-11-2013, 11:53
Współwłaściciel Piekarni Putka: Ten rok nie jest najgorszy dla zakładów piekarniczych
Na zdj. Stefan Putka, współwłaściciel Piekarnie Cukiernie Putka. Fot. Putka

Na rynku piekarniczym w Polsce jest kilkanaście tysięcy piekarń, więc jest to rynek bardzo konkurencyjny. Można się spodziewać, że jedne podmioty będą się lepiej się rozwijały a inne gorzej, niektóre piekarnie mogą upadać. Wydaje się natomiast, że po trudnym ubiegłym roku, kiedy było wiele upadłości, w tym roku, przynajmniej w Warszawie, nie powinno upaść zbyt wiele piekarni - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Stefan Putka, współwłaściciel Piekarni Putka.

REKLAMA

Podkreśla, że jego firma dobrze wypada na tle rynku. - Cały czas rozwijamy się. Obecnie pracujemy na 90 proc. mocy produkcyjnych - mówi.

- Ten rok dla piekarnictwa nie jest zły -spadły koszty surowców, głównie mąki. Rekordowy pod względem kosztów był rok 2012, wtedy surowce podrożały o 30-50 proc. w ciągu roku. Surowiec jest natomiast dużym kosztem w piekarnictwie - tłumaczy Stefan Putka.

Jego zdaniem, jednym z największych problemów rynku piekarniczego w Polsce jest to, że nie ma on podziału na segmenty, różne pod kątem ceny, gatunku, jakości. - Wszyscy piekarze - i duże firmy i małe piekarnie - ścigają się ceną. Duże zakłady na starcie mają przewagę w postaci większej skali - taniej kosztuje wyprodukowanie kilku tysięcy kajzerek nić tysiąca, bo wydajność pracy jest inna - mówi.

Dlatego, jak ocenia, w Polsce musi nastąpić podział, jak to ma miejsce na rynku niemieckim, francuskim, czy włoskim. - Tam małe piekarnie rzemieślnicze mają pewną stałą liczbę odbiorców, którzy cenią sobie to, że od lat kupują świeże pieczywo w tym samym miejscu. Funkcjonują one obok dużych piekarń, które zaopatrują markety i sieci handlowe. Cena w takich małych rzemieślniczych piekarniach w Niemczech czy w innych krajach Europy jest co najmniej dwukrotnie wyższa niż produkcja seryjna - mówi Stefan Putka.

Podkreśla, że te różnice w cenach nie znaczą, że jedne produkty są lepsze a inne gorsze. Na pewno jednak małe piekarnie są w stanie zaoferować ciekawszy wybór, którego nie znajdziemy w sieciach handlowych, zaopatrywanych przez duże zakłady, które starają się ograniczać asortyment, aby osiągnąć efekt skali.

- W Polsce środowisko jest niezintegrowane - każdy w drugiej firmie widzi tylko konkurenta, a nie partnera. Dlatego jest bardzo duża walka cenowa - dodaje Stefan Putka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH