Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z władzami firmy KFI: Polski rynek dodatków do żywności będzie rósł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2011, 17:53
Wywiad z władzami firmy KFI: Polski rynek dodatków do żywności będzie rósł
fot. Kampffmeyer Food Innovation

O trendach na polskim rynku dodatków do żywności oraz o planach firmy Kampffmeyer Food Innovation (KFI), producenta funkcjonalnych dodatków do żywności (m.in. specjalistycznych mąk) opowiadają serwisowi portalspozywczy.pl Jose Rodrigues, dyrektor zarządzający firmy oraz Maciej Tomaka, dyrektor zarządzający w Polsce.

W jakim kierunku będzie rozwijał się polski rynek dodatków do żywności?

Rynek spożywczy w Polsce będzie podążał w tym samym kierunku co w pozostałych krajach europejskich. Polscy konsumenci poszukują coraz wyższej jakości w dobrej cenie, coraz chętniej sięgają po produkty convenience. W praktyce mamy podobną sytuację jak w Niemczech: rosnącą liczbę gospodarstw jednoosobowych, a co za tym idzie coraz większe zapotrzebowanie na produkty convenience.

Polska jest jednym z najważniejszych producentów żywności w Unii Europejskiej. W porównaniu z pozostałymi krajami wspólnoty, polski rynek dodatków do żywności nie został znacząco dotknięty przez kryzys. Cały czas rośnie. Wydaje się, że także w kolejnych latach będzie nadal notował wzrosty.

Jakie wyniki firma osiągnęła w Polsce w 2010 r.? Jakie plany mają Państwo odnośnie polskiego rynku?

Spółka Kampffmeyer Food Innovation Polska powstała w 2009 r. Jesteśmy nadal na etapie jej tworzenia. Jeśli uda nam się zrealizować nasze plany, na koniec tego roku chcemy przekroczyć próg rentowności. Oznacza to, że nasza sprzedaż wzrośnie o 245 proc. względem minionego roku. Kolejnym krokiem będzie zwiększenie zatrudnienia w Polsce, co przyczyni się do dalszej penetracji rynku.

Jakie inwestycje w Polsce Państwo planują? Jakie fundusze na to przeznaczą w tym roku?

Jak wspomnieliśmy, naszym celem na ten rok jest przekroczenie progu rentowności. Dlatego nie zamierzamy przeznaczać wielkich funduszy na inwestycje w 2011 r. W ub.r. Kampffmeyer Food Innovation GmbH uruchomił Innovation Center w Hamburgu. Na łącznej powierzchni 2,2 tys. mkw. będziemy prowadzić badania i rozwijać technologie.

Na rozwój których produktów w Polsce będą Państwo stawiać?

Podobnie jak w Niemczech: głównie piekarnictwo, ale także szeroko rozumiany przemysł spożywczy.

Planują Państwo dokonać jakiś akwizycji w Polsce? Firmy o jakim profilu działalności mogłyby być w Państwa obszarze zainteresowań?

Na tym etapie działalności nie planujemy przejęć w Polsce. Obserwujemy duże firmy spożywcze w Niemczech i pozostałych krajach Europy.

Kiedy można spodziewać się finalizacji jakiś transakcji?

Jeszcze w 2011 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Uczciwy 20-04-2014, 15:39:
Do flop .Widać żeś prostak bez pojęcia. Niemcy to natura i jakość. Ty pewnie takie walory widzisz w chińskich produktach. Tobie na czole śmiało można napisać Made in China.
  • flop 29-04-2011, 01:55:
i wszystko będzie smakowało obżydnie jak w Nieczech; żyg

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH