Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z władzami firmy KFI: Polski rynek dodatków do żywności będzie rósł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2011, 17:53
Wywiad z władzami firmy KFI: Polski rynek dodatków do żywności będzie rósł
fot. Kampffmeyer Food Innovation

O trendach na polskim rynku dodatków do żywności oraz o planach firmy Kampffmeyer Food Innovation (KFI), producenta funkcjonalnych dodatków do żywności (m.in. specjalistycznych mąk) opowiadają serwisowi portalspozywczy.pl Jose Rodrigues, dyrektor zarządzający firmy oraz Maciej Tomaka, dyrektor zarządzający w Polsce.

W jakim kierunku będzie rozwijał się polski rynek dodatków do żywności?

Rynek spożywczy w Polsce będzie podążał w tym samym kierunku co w pozostałych krajach europejskich. Polscy konsumenci poszukują coraz wyższej jakości w dobrej cenie, coraz chętniej sięgają po produkty convenience. W praktyce mamy podobną sytuację jak w Niemczech: rosnącą liczbę gospodarstw jednoosobowych, a co za tym idzie coraz większe zapotrzebowanie na produkty convenience.

Polska jest jednym z najważniejszych producentów żywności w Unii Europejskiej. W porównaniu z pozostałymi krajami wspólnoty, polski rynek dodatków do żywności nie został znacząco dotknięty przez kryzys. Cały czas rośnie. Wydaje się, że także w kolejnych latach będzie nadal notował wzrosty.

Jakie wyniki firma osiągnęła w Polsce w 2010 r.? Jakie plany mają Państwo odnośnie polskiego rynku?

Spółka Kampffmeyer Food Innovation Polska powstała w 2009 r. Jesteśmy nadal na etapie jej tworzenia. Jeśli uda nam się zrealizować nasze plany, na koniec tego roku chcemy przekroczyć próg rentowności. Oznacza to, że nasza sprzedaż wzrośnie o 245 proc. względem minionego roku. Kolejnym krokiem będzie zwiększenie zatrudnienia w Polsce, co przyczyni się do dalszej penetracji rynku.

Jakie inwestycje w Polsce Państwo planują? Jakie fundusze na to przeznaczą w tym roku?

Jak wspomnieliśmy, naszym celem na ten rok jest przekroczenie progu rentowności. Dlatego nie zamierzamy przeznaczać wielkich funduszy na inwestycje w 2011 r. W ub.r. Kampffmeyer Food Innovation GmbH uruchomił Innovation Center w Hamburgu. Na łącznej powierzchni 2,2 tys. mkw. będziemy prowadzić badania i rozwijać technologie.

Na rozwój których produktów w Polsce będą Państwo stawiać?

Podobnie jak w Niemczech: głównie piekarnictwo, ale także szeroko rozumiany przemysł spożywczy.

Planują Państwo dokonać jakiś akwizycji w Polsce? Firmy o jakim profilu działalności mogłyby być w Państwa obszarze zainteresowań?

Na tym etapie działalności nie planujemy przejęć w Polsce. Obserwujemy duże firmy spożywcze w Niemczech i pozostałych krajach Europy.

Kiedy można spodziewać się finalizacji jakiś transakcji?

Jeszcze w 2011 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Uczciwy 20-04-2014, 15:39:
Do flop .Widać żeś prostak bez pojęcia. Niemcy to natura i jakość. Ty pewnie takie walory widzisz w chińskich produktach. Tobie na czole śmiało można napisać Made in China.
  • flop 29-04-2011, 01:55:
i wszystko będzie smakowało obżydnie jak w Nieczech; żyg

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.