Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Założyciel firmy Sante: Stawiamy na rozwój organiczny, a nie przejęcia

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-09-2011, 13:08
Założyciel firmy Sante: Stawiamy na rozwój organiczny, a nie przejęcia
Andrzej Kowalski, wspólnikiem i założyciel firmy Sante A.Kowalski

- Na polskim rynku zdrowej żywności dużych podmiotów jest niewiele. Oprócz Sante, swoją pozycję próbuje poprzez przejęcia budować Bakalland, który przejął w ciągu ostatnich lat kilka spółek m.in. Polgrunt, BioConcept Gardenia, czy ostatnio Pifo - mówi Andrzej Kowalski, wspólnik i założyciel firmy Sante A.Kowalski.

I dodaje: - W naszej strategii zrezygnowaliśmy z konsolidacji rynku, stawiając na rozwój organiczny firmy. Inwestujemy w nowe hale produkcyjne, nowe produkty czy linie technologiczne, nie oglądając się na konkurencję. Poza tym, nierozsądne byłoby przejmowanie jakiejś firmy tylko po to by np. zwiększyć moce produkcyjne.

Pytany o to, dlaczego firma Sante zrezygnowała z konsolidacji jako jednego z głównych elementów rozwoju firmy, Andrzej Kowalski stwierdził, że przy przejęciach największym problemem jest scalenie dwóch, często bardzo różnych struktur organizacyjnych w jeden sprawnie funkcjonujący organizm. - Czas, pieniądze i energia, którą trzeba poświęcić na tego typu działania jest niewspółmierna do końcowego efektu. Często tę samą skalę, przy lepszych efektach można osiągnąć poprzez inwestycje własne - wyjaśnia Andrzej Kowalski.

Zaznacza jednak, że gdyby przejęcie oznaczało wejście w nową perspektywiczną kategorię produktową, władze firmy mogłyby ten scenariusz rozważyć. - Jeżeli pojawi się okazja, to być może tak zrobimy. Ale nie wydaje się aby nastąpiło to w najbliższym czasie - tłumaczy Andrzej Kowalski.

Według przedstawiciela Sante konsolidacja na polskim rynku będzie postępować. - Będziemy widzieli kolejne przejęcia i połączenia wśród średnich i małych spółek, które muszą budować skalę produkcji - uważa Andrzej Kowalski. - Jest sporo małych lokalnych firm, których produktów nie ma w sieciach wielkopowierzchniowych, a sprzedają produkty w kanale tradycyjnym. Należy zadać pytanie, czy tak działające firmy mają szansę na rozwój? Mam duże wątpliwości. Szczególnie, że kanał tradycyjny kurczy się i ten proces będzie postępował. Widać wyraźnie, że coraz większe znaczenie mają sieci dyskontowe i marki własne sieci handlowych.

Cały wywiad z prezesem firmy Sante A.Kowalski Sp.j. można przeczytać w najnowszym (wrześniowym) numerze magazynu Rynek Spożywczy. Kliknij i zamów prenumeratę naszego pisma

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sadx 26-09-2011, 09:51:
Lubie firmę SANTE, szkoda że jej właściciele ciągle mają mentalność "producenta garażowego"... Jeśli chcą być dużym graczem pora zmienić mentalność.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH