Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zenon Daniłowski na FRSiH: Rynki w krajach arabskich mają duże perspektywy, ale są trudne dla eksportera (wideo)

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2017, 14:20
Zenon Daniłowski na FRSiH: Rynki w krajach arabskich mają duże perspektywy, ale są trudne dla eksportera (wideo)
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie fot. PTWP

– Prowadzimy eksport również do krajów arabskich i Chin. Te rynki mają duże perspektywy, ale obecnie są trudne dla eksportera z prostej przyczyny. Tam jest inna kultura i inne podejście do produktów spożywczych niż u nas – powiedział w rozmowie z portalemspozywczym.pl Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie.

Zenon Daniłowski pozytywnie ocenił działania spółki Makarony Polskie w tym roku.

– Rok 2017 dla spółki Makarony Polskie był rokiem udanym. Zwiększyliśmy produkcję. Poprawiliśmy marżę. Pewne problemy pojawiły się w drugiej połowie tego roku. Wiele surowców, które wykorzystujemy do produkcji bardzo zdrożało. Mam tu na myśli szczególnie jaja oraz pszenicę, semolinę. To spowodowało, że nastąpiły pewne turbulencje związane głównie z koniecznością podwyższenia cen naszych wyrobów – ocenił sternik Makaronów Polskich.

Prezes spółki odniósł się także do coraz bardziej popularnego w społeczeństwie trendu prozdrowotnego.

– Makarony Polskie są liderem trendu prozdrowotnego w kategorii makaronów. Dzisiaj produkujemy wiele wyrobów, które są oparte na tak zwanych zbożach tradycyjnych jak np. orkisz, makarony z pełnego przemiału czy z gryki. Są to makarony, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem osób, które chcą zjeść nie tylko smacznie, ale i żywić się zdrowo. Jest to rynek bardzo dynamicznie rozwijający się i mam nadzieję, że w przyszłym roku wprowadzimy na rynek również makarony oparte na białku. Będą miały wyższą zawartość białka niż tradycyjne makarony. Poniekąd ten nurt prozdrowotny jest to swoista żywność funkcjonalna, która nie tylko nas żywi, ale również leczy –tłumaczył Zenon Daniłowski.

Prezes optymistycznie ocenił działania eksportowe spółki.

– Prowadzimy eksport również do krajów arabskich i Chin. Te rynki mają duże perspektywy, ale obecnie są trudne dla eksportera z prostej przyczyny. Tam jest inna kultura i inne podejście do produktów spożywczych niż u nas i często trudno jest znaleźć partnera po tamtej stronie, który miałby kompetencje bycia operatorem na tamtym rynku np. egipskim czy w innych krajach arabskich. Mamy oczywiście w tym eksporcie sukcesy. Jest też wiele wyzwań, ale głęboko wierzę, że jest to przyszłość nie tylko dla Makaronów Polskich, ale wielu polskich producentów szukanie rynku zbytu trochę dalej od Polski. Tam jest jeszcze duże zapotrzebowanie na nasze produkty – wyjaśnił  Zenon Daniłowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • niebieski 09-11-2017, 18:47:
czyzby wyniki byly słabe za 3kwartal i oczywiscie ktos z dostepem do informacji sprzedaje co widac po kursie

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 253) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.