Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zenon Daniłowski na FRSiH: Rynki w krajach arabskich mają duże perspektywy, ale są trudne dla eksportera (wideo)

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2017, 14:20
Zenon Daniłowski na FRSiH: Rynki w krajach arabskich mają duże perspektywy, ale są trudne dla eksportera (wideo)
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie fot. PTWP

– Prowadzimy eksport również do krajów arabskich i Chin. Te rynki mają duże perspektywy, ale obecnie są trudne dla eksportera z prostej przyczyny. Tam jest inna kultura i inne podejście do produktów spożywczych niż u nas – powiedział w rozmowie z portalemspozywczym.pl Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie.

Zenon Daniłowski pozytywnie ocenił działania spółki Makarony Polskie w tym roku.

– Rok 2017 dla spółki Makarony Polskie był rokiem udanym. Zwiększyliśmy produkcję. Poprawiliśmy marżę. Pewne problemy pojawiły się w drugiej połowie tego roku. Wiele surowców, które wykorzystujemy do produkcji bardzo zdrożało. Mam tu na myśli szczególnie jaja oraz pszenicę, semolinę. To spowodowało, że nastąpiły pewne turbulencje związane głównie z koniecznością podwyższenia cen naszych wyrobów – ocenił sternik Makaronów Polskich.

Prezes spółki odniósł się także do coraz bardziej popularnego w społeczeństwie trendu prozdrowotnego.

– Makarony Polskie są liderem trendu prozdrowotnego w kategorii makaronów. Dzisiaj produkujemy wiele wyrobów, które są oparte na tak zwanych zbożach tradycyjnych jak np. orkisz, makarony z pełnego przemiału czy z gryki. Są to makarony, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem osób, które chcą zjeść nie tylko smacznie, ale i żywić się zdrowo. Jest to rynek bardzo dynamicznie rozwijający się i mam nadzieję, że w przyszłym roku wprowadzimy na rynek również makarony oparte na białku. Będą miały wyższą zawartość białka niż tradycyjne makarony. Poniekąd ten nurt prozdrowotny jest to swoista żywność funkcjonalna, która nie tylko nas żywi, ale również leczy –tłumaczył Zenon Daniłowski.

Prezes optymistycznie ocenił działania eksportowe spółki.

– Prowadzimy eksport również do krajów arabskich i Chin. Te rynki mają duże perspektywy, ale obecnie są trudne dla eksportera z prostej przyczyny. Tam jest inna kultura i inne podejście do produktów spożywczych niż u nas i często trudno jest znaleźć partnera po tamtej stronie, który miałby kompetencje bycia operatorem na tamtym rynku np. egipskim czy w innych krajach arabskich. Mamy oczywiście w tym eksporcie sukcesy. Jest też wiele wyzwań, ale głęboko wierzę, że jest to przyszłość nie tylko dla Makaronów Polskich, ale wielu polskich producentów szukanie rynku zbytu trochę dalej od Polski. Tam jest jeszcze duże zapotrzebowanie na nasze produkty – wyjaśnił  Zenon Daniłowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • niebieski 09-11-2017, 18:47:
czyzby wyniki byly słabe za 3kwartal i oczywiscie ktos z dostepem do informacji sprzedaje co widac po kursie

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH