Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy zmieniają swoje preferencje śniadaniowe

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 27-06-2014, 13:34

Według badań przeprowadzonych przez Ipsos dla marki belVita w 2014 roku, znaczna większość Polaków nadal nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez śniadania - aż 88 proc. z nich zaczyna dzień od zjedzenia tego posiłku. Jednocześnie, w związku z coraz szybszym tempem życia, w naszych zwyczajach śniadaniowych da się zaobserwować pewne zmiany.

Mimo, iż nadal najpopularniejszym miejscem spożywania pierwszego posiłku jest dom, coraz więcej osób decyduje się np. zjeść śniadanie dopiero po przyjściu do pracy lub szkoły. Zmienia się także poranne menu - Polacy cenią wygodę i łatwość przygotowania, ale coraz częściej chcą zjeść coś nowego, zamiast przysłowiowej tradycyjnej kanapki z serem. Szukają urozmaiceń, chętniej sięgają po nowoczesne produkty śniadaniowe - np. zawierające pełne ziarno czy owoce.

Okazuje się, że rytuału spożywania śniadań przestrzegają szczególnie Polki - aż 90 proc. z nich, czyli o 2 proc. więcej niż w roku ubiegłym, nie wyobraża sobie poranka bez śniadania. Niepokoi jednak fakt, że, jak wynika z analizy danych z dwóch ostatnich lat - 2013 i 2014, aż 25 proc. osób w wieku 25-29 lat coraz częściej z niego rezygnuje.

Drugim z kluczowych wniosków raportu jest fakt, że wraz z ewolucją stylu życia, zmieniają się także śniadaniowe zwyczaje. Tradycyjna forma obfitego śniadania jedzonego całą rodziną przy stole jest już raczej wspomnieniem. Rosnące tempo i poranny pośpiech nie sprzyjają celebracji tego posiłku - zdarza się, że Polacy rezygnują z niego na rzecz wyboru ubrań do pracy, makijażu, przygotowania dzieci do szkoły. Dlatego też, mimo, że śniadanie niezmiennie pozostaje istotnym elementem poranka, Polacy powoli zmieniają swoje przyzwyczajenia tak, aby dostosować porę, miejsce oraz menu do współczesnych realiów. I tak, choć zdecydowana większość Polaków deklaruje, że je śniadania w domu, coraz więcej osób decyduje się na jego konsumpcję poza domem. 8 proc. kobiet i aż 10 proc. mężczyzn decyduje się na spożycie pierwszego posiłku dopiero w pracy. Trend ten jest widoczny już od 2013 roku - wtedy 7 proc. Polek i 6 proc. Polaków deklarowało podobną odpowiedź.

Przez wiele lat Polacy mieli niewielki wybór, jeśli chodzi o menu śniadaniowe, co przejawia się do dziś popularnością tradycyjnych kanapek. Te z wędliną i serem nadal stanowią najbardziej popularną potrawę - 73 proc. respondentów preferuje właśnie taką wersję porannego posiłku. Jest ich jednak o 8 proc. mniej niż w zeszłym roku. Na fali coraz liczniejszych trendów związanych z jedzeniem, mody na programy śniadaniowe, pod wpływem blogów i ciekawych propozycji w magazynach czy na sklepowych półkach, poszukiwane są nowości. Co może być alternatywą dla kanapki? Szczególną sympatię Polek zyskały jogurty, serki oraz produkty wielozbożowe przygotowywane przy użyciu pełnego ziarna. Wynika to z faktu, iż zwiększa się świadomość polskiego konsumenta dotycząca zdrowego stylu życia i związanego z nim prawidłowego odżywiania. Coraz popularniejszy jest także trend Health & Wellness promujący korzyści fizyczne i psychiczne, jakie niesie ze sobą jedzenie odpowiednio skomponowanego śniadania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH