Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

ZT Kruszwica przekazały raport okresowy kwartalny

ZT Kruszwica opublikowała raport okresowy kwartalny skonsolidowany 3/2017. Sprzedaż margaryn konsumenckich została utrzymana na poziomie z roku ubiegłego, natomiast sprzedaż margaryn profesjonalnych odnotowała nieznaczny wzrost (+1%). Łączna wartość kosztów wytworzenia produktów oraz kosztów sprzedaży towarów wzrosła o 180,6 mln PLN(+12%).

Jak podano w raporcie, pomimo dobrego dla grupy okresu trzeciego kwartału b.r. wynik finansowy za cały okres pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku nadal jest pod silnym wpływem uzyskanego wyniku działalności segmentu Agri w pierwszym półroczu. W tym bowiem okresie marża na przerobie nasion rzepaku była znacznie poniżej oczekiwań oraz wyników uzyskiwanych w pierwszym półroczu roku ubiegłego. Głównym powodem tego stanu była słaba podaż nasion rzepaku ze zbiorów 2016 roku, jak również wysoki eksport tychże nasion.

W trzecim kwartale 2017 roku, po udanych zbiorach nasion rzepaku w Polsce (ca 2,8 mln ton) i wzroście popytu na olej surowy rzepakowy na potrzebu biodiesl’a, Grupa uzyskała wyższe marże na przerobie tego surowca. Łączna wartość sprzedaży w trzech kwartałach roku bieżącego w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, wzrosła o 158,0 mln PLN (+10%). Na wzrost wartości skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży produktów i towarów największy wpływ miał wzrost wartości sprzedaży olejów luzem (+11%) oraz tłuszczów profesjonalnych (+36%), czyli produktów stosowanych jako surowiec przez przemysł spożywczy. Wzrost wartości przychodów ze sprzedaży został odnotowany również dla olejów konfekcjonowanych oraz śruty rzepakowej (odpowiednio +10% oraz +6%).

Sprzedaż margaryn konsumenckich została utrzymana na poziomie z roku ubiegłego, natomiast sprzedaż margaryn profesjonalnych odnotowała nieznaczny wzrost (+1%). Łączna wartość kosztów wytworzenia produktów oraz kosztów sprzedaży towarów wzrosła o 180,6 mln PLN(+12%). Relatywnie wyższy poziom kosztów wytworzenia w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku w relacji do analogicznego okresu 2016 roku spowodowany został wyższymi kosztami pozyskania podstawowych surowców, przede wszystkim nasion rzepaku w pierwszym półroczu roku bieżącego. W konsekwencji, wygenerowany zysk brutto na sprzedaży produktów i towarów w pierwszych trzech kwartałach roku bieżącego uległ obniżeniu o 22,6 mln PLN (-14%). Tym samym spadek zanotowała marża brutto, z poziomu 9,5% w pierwszych trzech kwartałach roku ubiegłego, do poziomu 7,4% w analogicznym okresie br. Wzrost wolumenów sprzedaży, głównie śruty rzepakowej, olejów luzem i tłuszczów profesjonalnych spowodował wzrost kosztów sprzedaży o kwotę 6,1 mln PLN, do kwoty 105,9 mln PLN (+6%). Koszty ogólnego zarządu ukształtowały się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym i wyniosły 24,9 mln PLN.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KSWZakłady Tłuszczowe KRUSZWICA SA

więcej informacji:

ZT Kruszwica RSS ALERT    /    ZT Kruszwica SA RSS ALERT    /    margaryny RSS ALERT    /    oleje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.