Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Zboża

ZT Kruszwica: Rok 2015 udany mimo niższych wyników finansowych

Zakłady Tłuszczowe Kruszwica zanotowały spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży z 2,49 mld złotych w 2014 r. do 2,35 miliarda złotych w 2015 roku. Grupa zmniejszyła także swoje zyski.

ZT Kruszwica: Rok 2015 udany mimo niższych wyników finansowych
Wojcuech Jachimczyk, prezes ZT Kruszwica. Fot. ztkruszwica.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2016, 12:23

Skonsolidowany zysk netto ZT Kruszwica zmniejszył się do 93,2 mln zł ze 119,8 mln zł w 2014 roku.

Zysk operacyjny grupy wyniósł w 2015 roku 114,2 miliona złotych wobec 151,5 miliona złotych rok wcześniej, a zysk przed opodatkowaniem spadł do 115,3 miliona złotych z 149,1 miliona. Spółka zanotowała także spadek rentowności sprzedaży z 6 proc. w 2013 roku do 5 proc. w 2015 roku. 

- Choć rok 2015 zakończyliśmy niższym wynikiem finansowym niż poprzedni, należy zaliczyć go do udanych. Pomimo trudniejszych warunków rynkowych, grupa wypracowała zysk netto przekraczający 90 mln zł, dając tym samym akcjonariuszom zwrot na kapitałach na poziomie 11,5 procent - mówi Wojciech Jachimczyk, prezes zarządu ZT Kruszwica.

Jak czytamy w sprawozdaniu finansowym spółki, na wyniki segmentu produktów spożywczych grupy istotny wpływ miała sytuacja na rynku surowcowym. Powolny, ale istotny, bo 13-procentowy wzrost cen rynkowych oleju rzepakowego wyrażonych w euro nie przełożył się na wzrost cen końcowych produktów konsumenckich. Na koszt surowców segmentu Food, a także rentowność całego segmentu produktów spożywczych, w tym olejów jadalnych, negatywny wpływ miało za to osłabienie polskiej waluty wobec dolara i euro, w których określane są ceny oleju rzepakowego i olejów tropikalnych. 

- W 2015 roku rynek margaryn konsumenckich odnotował kolejny znaczący, bo 10-procentowy, spadek wielkości, co w znacznej mierze spowodowane było wzrostem spożycia masła, którego ceny sukcesywnie spadały. W konsekwencji, wolumen sprzedaży margaryn konsumenckich grupy w 2015 roku spadł o 10 tys. ton w stosunku do roku poprzedniego. Kategoria produktów profesjonalnych (tłuszcze i margaryny) nie podlegała temu samemu trendowi a wielkość wolumenu ich sprzedaży nieznacznie wzrosła. Za sukces w tej sytuacji należy uznać wzrost wolumenu sprzedaży olejów konsumenckich o blisko 3 procent, osiągnięty głównie dzięki wzrostowi naszych udziałów rynkowych - mówi Jachimczyk.

Zakłady Tłuszczowe Kruszwica to największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej, przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych. Spółka specjalizuje się w produkcji olejów konfekcjonowanych, margaryn oraz tłuszczów dla potrzeb przemysłowych. Oferuje także produkty dla potrzeb przemysłu spożywczego, paszowego i biopaliwowego.

ZT Kruszwica są częścią Grupy Bunge, światowej firmy działającej w przetwórstwie nasion oleistych i producenta olejów roślinnych (prowadzącego swoją działalność w ponad 40 krajach świata i zatrudniającego ponad 35 tysięcy pracowników).

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KSWZakłady Tłuszczowe KRUSZWICA SA

więcej informacji:

ZT Kruszwica SA RSS ALERT    /    Kruszwica RSS ALERT    /    Zakłady Tłuszczowe Kruszwica RSS ALERT    /    rynek margaryn RSS ALERT    /    rzepak RSS ALERT    /    margaryna RSS ALERT    /    oleje roślinne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.6.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.