Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZT Kruszwica zanotowała niższe przychody i ostry spadek zysku

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2016, 18:58
ZT Kruszwica zanotowała niższe przychody i ostry spadek zysku
fot. ztkruszwica.pl

Zakłady Tłuszczowe Kruszwica zanotowały w pierwszym kwartale 2016 roku niższe o 9 proc. skonsolidowane przychody ze sprzedaży i mocny spadek zysku netto, za co odpowiada segment Agri.

Zysk netto grupy spadł w pierwszym kwartale 2016 roku o 78 proc. do 8,7 mln zł z 40,6 mln zł rok wcześniej.

- Wynik finansowy Grupy kapitałowej w pierwszym kwartale roku bieżącego jest pod silnym wpływem wyniku segmentu Agri, gdzie zarówno wolumeny jak i ceny realizacji sprzedaży były poniżej wyników uzyskiwanych w pierwszym kwartale roku ubiegłego – informuje spółka.

- Głównym powodem tego stanu jest słaba podaż nasion rzepaku, będąca skutkiem stosunkowo niskich zbiorów oraz wysokiego eksportu nasion. W rezultacie, nastąpił spadek marż na przerobie tego surowca oraz spadek wolumenów sprzedaży olejów luzem oraz śruty rzepakowej - podano.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 roku spadły w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku o 53,3 mln zł, czyli o 9 proc. do 551 mln zł.

- Na spadek wartości skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży produktów i towarów największy wpływ miał spadek wartości sprzedaży śruty rzepakowej (-28 proc.) i olejów luzem (-12 proc.). Spadek wartości sprzedaży nastąpił również w kategorii margaryn, zarówno konsumenckich (-3 proc.) jak i profesjonalnych (-4 proc.) – tłumaczy zarząd ZT Kruszwica.

- Poziom wartości sprzedaży został natomiast utrzymany w kategorii olejów konsumenckich (+1 proc.), głównie wskutek nieznacznych zmian cen realizacji sprzedaży, przy zachowaniu poziomu wolumenu z roku ubiegłego – podaje spółka.

Łączna wartość kosztów wytworzenia produktów oraz kosztów sprzedaży towarów uległa obniżeniu o 10,2 mln zł, czyli o 2 proc., na co głównie złożył się spadek wolumenów sprzedaży produktów.

Wolumen sprzedaży wyniósł w pierwszym kwartale tego roku 224 tys. ton wobec 273 tys. ton rok wcześniej.

Relatywnie wyższe koszty wytworzenia spowodowane zostały wyższymi kosztami pozyskania podstawowych surowców, przede wszystkim nasion rzepaku.

W konsekwencji, wygenerowany zysk brutto na sprzedaży produktów i towarów w pierwszym kwartale roku bieżącego uległ obniżeniu o 43,1 mln zł, czyli o 49 proc. do 45,6 mln zł. Tym samym spadek zanotowała marża brutto do 8,3 proc. z 14,7 proc. w pierwszym kwartale roku ubiegłego.

Zysk z działalności operacyjnej za pierwszy kwartał 2016 roku ukształtował się na poziomie 10,9 mln zł i był o 38,5 mln zł niższy (-78 proc.) w stosunku do zysku z działalności operacyjnej pierwszego kwartału roku poprzedzającego. Tym samym wskaźnik EBITDA spadł, w relacji do roku ubiegłego, o 39,7 mln zł (-68 proc.), przy jednoczesnym spadku wskaźnika EBITDA do przychodów ze sprzedaży o 6,3 punktu procentowego.

ZT Kruszwica jest częścią Grupy Bunge, światowego lidera w przetwórstwie nasion oleistych i produkcji butelkowanych olejów roślinnych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KSWZakłady Tłuszczowe KRUSZWICA SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 491) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.