• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Trzej giganci przy wódce

Ubiegły rok na rynku wódki nie był typowy. Kryzys gospodarczy i podwyżka akcyzy mocno dała się we znaki producentom. Szacuje się, że sprzedaż spadła nawet o 11 proc. Jak by tego było mało, pojawił się gracz, który dzięki agresywnej kampanii zaczął odbierać udziały innym.
  • Autor: Weronika Pietrykowska
  • Data: 28-04-2010, 09:14
Trzej giganci przy wódce

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Eksperci prognozują, że rok 2010 ma przynieść pewną stabilizację. - O ile rząd nie wprowadzi kolejnych "ułatwień" - mówią sceptycznie producenci. Analitycy szacują nawet, że rynek może nieznacznie wzrosnąć. - Z pewnością pozytywny wpływ na wolumen sprzedaży mają uszczelnianie granic oraz zmniejszanie się skali szarej strefy - zauważa Tomasz Mrozowski z The Boston Consulting Group.

Producenci bardzo liczą na poprawę koniunktury, zwłaszcza że ubiegły rok upłynął pod znakiem spadków. Jak dużych? Eksperci nie są co do tego zgodni. - Rynek wódki w ub.r. skurczył się - co do tego nie mamy wątpliwości. Jak bardzo, dowiemy się dopiero po publikacji danych GUS. Dziś można szacować, że spadek sprzedaży wódki na rynku hurtowym wyniósł 6-11 proc. - mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Pierwsze dane, dotyczące sprzedaży największych producentów, poznamy w kwietniu, wielkość całego rynku - dopiero pod koniec 2010 r.

Dalsza część artykułu (87%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • jubus 2010-05-04 14:45:05

    Moim zdaniem wódka powinna stać się trunkiem typowo okazyjnym. Reklama wódki z udziałem gwiazd i znanych osób to promocja alkoholizmu w czystej postaci. Pijąc piwo lub wino nie ma możliwości aby tak szybko popaść w alkoholizm czy \"stoczyć się na dno\", oczywiście mówię o przeciętnym piciu, a nie jakimś upijaniu się codziennie. Polska to obszar gdzie jednak dominuje piwo, wódka historycznie nie jest polskim trunkiem tylko białorusko-ukraińsko-rosyjskim. I tak powinno pozostać. Patrząc na Rosję i jej problemy z alkoholizmem, gigantyczne bo sięgające 18 litrów czystego spirytusu na głowę, spożycie alkoholu i wysoką smiertelność oraz krótki okres życia obywateli, myślę że dobrym pomysłem byłby system reglamentacji wódki tak jak w Szwecji. Szeroka dystrybucja wódki, niskie ceny, marketing i reklama z wykorzystaniem najlepszych technik to najkrótsza droga do chorób, alkoholizmu, drastycznego skrócenia średniej życia itd. Trzeba skończyć w końcu ze stereotypem Polski jako kraju wódką płynącego. Osobiście jestem fanem piw i to piw dobrej jakości, regionalnych, moje wnioski wynikają z własnych obserwacji.

    Odpowiedz
  • jubus 2010-05-04 14:45:21

    Moim zdaniem wódka powinna stać się trunkiem typowo okazyjnym. Reklama wódki z udziałem gwiazd i znanych osób to promocja alkoholizmu w czystej postaci. Pijąc piwo lub wino nie ma możliwości aby tak szybko popaść w alkoholizm czy \"stoczyć się na dno\", oczywiście mówię o przeciętnym piciu, a nie jakimś upijaniu się codziennie. Polska to obszar gdzie jednak dominuje piwo, wódka historycznie nie jest polskim trunkiem tylko białorusko-ukraińsko-rosyjskim. I tak powinno pozostać. Patrząc na Rosję i jej problemy z alkoholizmem, gigantyczne bo sięgające 18 litrów czystego spirytusu na głowę, spożycie alkoholu i wysoką smiertelność oraz krótki okres życia obywateli, myślę że dobrym pomysłem byłby system reglamentacji wódki tak jak w Szwecji. Szeroka dystrybucja wódki, niskie ceny, marketing i reklama z wykorzystaniem najlepszych technik to najkrótsza droga do chorób, alkoholizmu, drastycznego skrócenia średniej życia itd. Trzeba skończyć w końcu ze stereotypem Polski jako kraju wódką płynącego. Osobiście jestem fanem piw i to piw dobrej jakości, regionalnych, moje wnioski wynikają z własnych obserwacji.

    Odpowiedz
  • milosnik REMY MARTIN XO :) 2010-05-04 19:39:43

    BARDZO GLUPI KOMENTARZ mieszkałem w Szwecji i znam, widziałem Szwedów fakt maja ogrniczony dostep do alkoholu mocnego jest w sklepach rzadowoych \"systembolaget\" a pija więcej od Polaków. Jak chca sie napic to musza jechac do takiego sklepu i tylko taka róznica, ze jest stosunkowo mala liczba takich sklepów w porównaniu z Polska. Ale jada do rzadowego sklepu i kupuja co chca. Nie polecam takiego rozwiazania, poniewaz alkohol daje duzo miejsc pracy w naszym KRAJU

    Odpowiedz
  • jubus 2010-05-05 09:30:36

    Oczywiście nie chodziło mi o reglamentację \"na kartki\", ale po prostu o prowadzenie takich działań które zmniejszą ilość wypijanej wódki i innych mocnych alkoholi. Wiem, że człowiek który nie może kupić wódki zwykłej kupi spirytus i sam sobie rozrobi, ew. pójdzie na tzw. \"metę\" i kupi coś niewiadomego pochodzenia. Szwecja jest krajem chłodnym o tradycji picia wódki sięgającej kilkuset lat wstecz, Polska nie jest krajem tak zimnym a od średniowiecza a nawet wcześniej pito piwo i MIÓD. Państwo lub organizacje jakieś powinny działać aby wspierać konsumpcję alkoholi słabszych nawet miodu, który na pewno jest zdrowszy. Piwo, wino, miód poza samym alkoholem zawierają jeszcze witaminy, różne substancje o pozytywnym znaczeniu. Wódka poza procentami nie zawiera nic jest więc tylko trucizną. Poza tym nie uważam, aby produkcja wódki dawała dużo miejsc pracy w Polsce, bo po prywatyzacji Polmosów większość zakładów spirytusowych przeszło restrukturyzację i pozwalniano dużo osób. Taka fabryka firmy Stock w Lublinie, gdzie mieszkam zatrudnia na pewno mniej osób niż Browary Perła. Tak więc Polska powinna być państwem piwem i MIODEM stojącym, a nie wódką.

    Odpowiedz
  • Smakosz 2010-05-06 09:17:13

    Nie kupię więcej \"Krupnika\" czystego! Ohydny spirytus ze Starogardu nie pozwala jej normalnie pić! ŻG Czysta De Luxe jest przynajmniej smaczna. \"Krupnik\" to kolejny przykład nieudanego \"małpowania\" cudzych pomysłów. Hej tam \"geniusze marketingu\" z firmy Sobieski! Tylko na tyle Was stać?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!