Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
DEBATA REDAKCYJNA

#zielonemagazyny - online brainstorming
Moda czy realne korzyści?

9 marca 2021  •  10:00-12:00

PARTNERZY DEBATY
  • P3 Logistic Parks
  • Panattoni
Alkohole i używki

21 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się prowadzić po alkoholu – badanie

Ponad 80 proc. Polaków konsumuje alkohol rozsądnie i z umiarem. Potrafimy sięgać po alkohol odpowiedzialnie i mamy odwagę powiedzieć „nie” – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej  „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska. Jednak aż 21 proc. respondentów przyznało, że zdarzyło im się choć raz prowadzić samochód po spożyciu alkoholu.

21 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się prowadzić po alkoholu – badanie
fot. Pixabay

Racjonalne podejście do alkoholu ma coraz większą grupę zwolenników. Większość z nas deklaruje, że zna swoje granice i umiar w piciu (71%), a jeśli spożywa alkohol, to w taki sposób i w takiej ilości, aby mieć kontrolę nad tym, co się dzieje (68%).

- Przyczyn możemy się doszukiwać przede wszystkim w tendencjach dotykających innych obszarów naszego życia. Obecnie panująca moda na zrównoważone życie motywuje nas do przywiązywania większej wagi także do tego, jak się bawimy czy relaksujemy. W dobie mediów społecznościowych niektórzy z nas czują się też niejako zmuszeni do dbania o to, jak wygląda nasz wizerunek w sieci. Chociażby dlatego podczas wspólnych imprez ze znajomymi bardziej staramy się zachować kontrolę nad naszym zachowaniem po alkoholu – mówi Magdalena Chorzewska, psycholog, ekspert kampanii „Trzeźwo myślę“.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Badanie potwierdza, że znacząca większość z nas, choć jeszcze niestety nie wszyscy, ma również wiedzę na temat tego, kto nie powinien spożywać nawet najmniejszej ilości alkoholu. Wymieniono kolejno – kobiety w ciąży (87%), matki karmiące (83%), osoby, które będą prowadzić samochód (80%), rodziców opiekujących się małymi dziećmi (74%) oraz osoby niepełnoletnie (72%).

Bycie odpowiedzialnym w życiu za siebie, swoje decyzje i innych jest dla 57% respondentów jednym z ważniejszych aspektów „trzeźwego myślenia”, czyli nieodłącznego elementu odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Ta postawa przenosi się na filozofię życia, której przyświeca kierowanie się rozsądkiem oraz dokonywanie racjonalnej oceny sytuacji przed podjęciem działania. Trzeźwe myślenie to także umiejętność nieulegania wpływom. Jak wypadamy w tej kwestii?

O wysokiej świadomości odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu w Polsce świadczy fakt, że najczęściej odmawiamy go, gdy po prostu nie mamy na niego ochoty (67%). Co ważne, połowa z nas potwierdza, że w polskim społeczeństwie coraz częściej akceptuje się, gdy ktoś mówi „nie”, niezależnie od powodów.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    konsumpcja piwa w Polsce RSS ALERT    /    spożycie piwa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    konsumpcja alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    spożycie alkoholu RSS ALERT    /    nietrzeźwi kierowcy RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    kampania Trzeźwo myślę RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.159.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!