Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

AB InBev chce zatrzymać chińską markę piwa należącą do SABMiller

  • Autor: wsj.com/BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-01-2016, 16:19
Koncern Anheuser-Busch InBev NV będzie chciał utrzymać chińską markę piwa Snow, należącą do SABMiller, choć może być to trudne do zrealizowania – wynika z informacji The Wall Street Journal.
AB InBev chce zatrzymać chińską markę piwa należącą do SABMiller
AB InBev jest właścicielem takich marek piw jak m.in.: Budweiser fot. LunaseeStudios/Shutterstock.com

Analitycy spodziewali się wcześniej, że ze względów regulacyjnych i chęci uzyskania zgody w Chinach na fuzję z SABMiller, AB InBev będzie zmuszony pozbyć się części aktywów należących do SABMiller, w tym marki Snow, czyli najlepiej sprzedającego się piwa na świecie.

Marka Snow jest głównie sprzedawana w Chinach, dlatego nie jest zbyt dobrze znana poza Państwem Środka, jednak może być najbardziej strategicznym aktywem należącym do SABMiller.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Koncern AB InBev odmówił komentarza w tej sprawie.

Anheuser-Busch InBev 11 listopada 2015 roku uzgodnił ostateczne warunki i złożył ostateczną ofertę przejęcia koncernu SABMiller. Transakcja warta ok. 110 mld USD połączy dwa największe koncerny browarnicze na świecie.

AB InBev zdecydował się m.in. na sprzedaż 58 proc. udziałów należących do SABMiller w browarze MillerCoors partnerowi w tym  joint-venture, czyli firmie Molson Coors Brewing Company za 12 mld USD, starając się uzyskać zgodę Departamentu Sprawiedliwości USA na połączenie. AB InBev sprzedaż też całe portfolio marek Miller poza Stanami Zjednoczonymi.

Z kolei w Europie Anheuser-Busch InBev zamierza sprzedać kilku europejskich marek premium należących do SABMiller – w tym m.in. Peroni i Grolsch, aby rozwiązać potencjalne problemy regulacyjne.

Połączenie oznaczać będzie powstanie supergiganta kontrolującego jedną trzecią światowego rynku piwa, osiągającego około połowy zysków branży na świecie i którego wartość giełdową można szacować na ok. 275 miliardów dolarów.

AB InBev jest właścicielem takich marek piw jak: Budweiser, Beck's, Corona, Franziskaner, Leffe i Stella Artois. Największy koncern piwowarski świata swoją pozycję osiągnął w 2004 r. po połączeniu belgijskiego Interbrew z brazylijskim AmBev. 

SABMiller z kolei jest właścicielem globalnych marek takich jak m.in. Grolsch, Peroni i Pilsner Urquell, oraz w Polsce, poprzez Kompanię Piwowarską, marki piw: Dębowe, Lech, Tyskie i Żubr.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!