Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

AB InBev jednak sprzedaje chińską markę należącą do SABMiller

Anheuser-Busch InBev, największy koncern browarniczy na świecie, zdecydował się jednak na sprzedaż chińskiej marki piwa Snow i udziałów w joint-venture należących do przejmowanego SABMillera.

AB InBev jednak sprzedaje chińską markę należącą do SABMiller
fot. commons.wikimedia.org Yoshi Canopus

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 02-03-2016, 15:57

Anheuser-Busch InBev poinformował właśnie, że zawarł z China Resources Beer Holdings umowę sprzedaży 49 proc. udziałów należących do SABMiller w joint-venture China Resources Snow Breweries Ltd. Wartość transakcji sięga 1,6 mld dolarów.

China Resources Beer Holdings posiadał do tej pory 51 proc. udziałów w CR Snow.

Ze styczniowych informacji The Wall Street Journal wynikało, że AB InBev będzie chciał utrzymać chińską markę piwa Snow, które jest najlepiej sprzedającym się piwem na świecie. Jest jednak sprzedawane głównie w Chinach, dlatego nie jest zbyt dobrze znana poza Państwem Środka.

Umowa o sprzedaży to kolejny krok AB InBev w szeregu zobowiązań i aktywnego zaangażowania koncernu w przekonaniu urzędów do rozwiązania kwestii regulacyjnych w dążeniu do uzgodnionego przejęcia drugiego światowej producenta piwa, firmy SABMiller.

Transakcja została zatwierdzona przez radę China Resources Beer Holdings, jak również przez większościowego akcjonariusza, dlatego też nie będzie koniecznie zwołanie i zgoda nadzwyczajnego walnego zgromadzenie. Po zakończeniu transakcji sprzedaży, CR Snow będzie w pełni spółka zależną od China Resources Beer Holdings.

Umowa z CRB jest warunkowa i uzależniona od pomyślnego zamknięcia transakcji przejęcia przez AB InBev firmy SABMiller ogłoszonego w dniu 11 listopada 2015 roku. Dodatkowo umowa z CRB wymaga zgody organu regulacyjnego w Chinach.

Anheuser-Busch InBev informował kilka dni temu, że chce zakończyć transakcję przejęcia grupy SABMiller w drugiej połowie 2016 roku.

Aby uniknąć problemów regulacyjnych w różnych krajach, AB InBev zdecydował się już wcześniej m.in. na sprzedaż 58 proc. udziałów należących do SABMiller w browarze MillerCoors partnerowi w tym  joint-venture, czyli firmie Molson Coors Brewing Company za 12 mld USD, starając się uzyskać zgodę Departamentu Sprawiedliwości USA na połączenie. AB InBev sprzedaż też całe portfolio marek Miller poza Stanami Zjednoczonymi.

Z kolei w Europie Anheuser-Busch InBev zamierza sprzedać kilku europejskich marek premium należących do SABMiller – w tym m.in. Peroni i Grolsch, aby rozwiązać potencjalne problemy regulacyjne.

Anheuser-Busch InBev 11 listopada 2015 roku uzgodnił ostateczne warunki i złożył ostateczną ofertę przejęcia koncernu SABMiller. Transakcja warta ok. 110 mld USD połączy dwa największe koncerny browarnicze na świecie.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    Anheuser-Busch InBev RSS ALERT    /    AB InBev RSS ALERT    /    SABMiller RSS ALERT    /    Anheuser-Busch InBev przejmuje SABMillera RSS ALERT    /    fuzja browarów RSS ALERT    /    przejęcia w branży piwnej RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!