Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

AB InBev: wyniki za II kw. 2020 r. pod wpływem koronawirusa, ale są scenariusze działań

Anheuser-Busch InBev, największy producent piwa na świecie, opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2020 roku, na które istotny wpływ miała pandemia koronawirusa. Firma przyjęła dla siebie trzy potencjalne scenariusze rozwoju, które mają zapewnić jej wzrost.

AB InBev: wyniki za II kw. 2020 r. pod wpływem koronawirusa, ale są scenariusze działań
Przychody grupy AB InBev w drugim kwartale 2020 r. spadły o 17,7 proc. do 10,3 mld USD, fot. Shutterstock

- Zgodnie z oczekiwaniami, na nasze wyniki w drugim kwartale istotny wpływ miała pandemia COVID-19. Jednak w miarę upływu kwartału zauważyliśmy znaczną poprawę. W kwietniu sprzedaż pod względem wolumenu spadła o 32,4 proc. w maju o 21,4 proc., natomiast w czerwcu wzrosła o 0,7 proc., co świadczy o odporności kategorii piwa na świecie – podaje AB InBev.

Przychody grupy w drugim kwartale 2020 r. spadły o 17,7 proc. do 10,3 mld USD, przy spadku przychodów na jeden hektolitr l o 0,6 proc. spowodowanym ograniczeniami związanymi z pandemią COVID-19. W pierwszym półroczu 2020 roku przychody spadły o 12,0 proc. do 21,3 mld USD przy wzroście przychodów na jeden hektolitr o 1,6 proc.

Wolumen sprzedaży spadł o 17,1 proc. w II kw. 2020 r. do 119,9 mln hektolitrów, zaś w całym pierwszym półroczu spadek wyniósł 13,4 proc. do 239,58 mln hektolitrów.

Łączne przychody największych globalnych marek AB InBev: Budweiser, Stella Artois i Corona spadły na świecie o 16,6 proc. w II kwartale 2020 r., a w pierwszym półroczu 2020 spadły o 14,1 proc.

Znormalizowany zysk przypisany akcjonariuszom AB InBev wyniósł w II kw. 2020 roku 921 mln USD w porównaniu do 2,319 mld USD w II kw. 2019 r. Z kolei w pierwszym półroczu 2020 r. zysk wyniósł 76 mln USD w porównaniu z 4,714 mld USD w pierwszym półroczu 2019 r.

Zaszkodziła pandemia

- Pandemia COVID-19 nadal stanowi bezprecedensowe wyzwania dla społeczeństw, rządów i przedsiębiorstw na całym świecie. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych współpracowników jest dla nas najważniejszym priorytetem, a my szukamy nowych sposobów, aby w skali globalnej pomagać naszym społecznościom, wspierać naszych partnerów i łączyć się z naszymi konsumentami – podkreśla AB InBev.

AB InBev informuje też, że mając na uwadze niepewność ekonomiczną spowodowaną pandemią COVID-19, przeprowadziła przegląd utraty wartości, biorąc pod uwagę różne scenariusze: scenariusz bazowy, scenariusz najlepszy oraz scenariusz najgorszy.

- W podstawowym oraz w najlepszym scenariuszu nie założyliśmy utraty wartości. Jednak w scenariuszy najgorszym narażeni byliśmy na ryzyko utraty wartości w naszych biznesach w Republice Południowej Afryki i w Afryce i doszliśmy do wniosku, że rozsądne byłoby dokonanie odpisu z tytułu utraty wartości firmy w wysokości 2,5 mld USD, zakładając 30-proc. prawdopodobieństwo wystąpienie najgorszego scenariusza. Obciążenie to jest częściowo kompensowane zyskiem w wysokości 1,9 miliarda USD ze zbycia działalności w Australii – tłumaczy AB InBev.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    AB InBev RSS ALERT    /    Anheuser-Busch InBev RSS ALERT    /    wyniki AB InBev RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.245.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!