Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Alkohole jednymi z najczęściej kradzionych towarów w sklepach, przed Sylwestrem kradzieży będzie więcej

Alkohole są jednymi z najczęściej kradzionych w sklepach towarów. Autorzy badania podkreślają, że alkohol kradziony jest zarówno na własne potrzeby, jak również w celu odsprzedaży np. barom czy restauracjom - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Checkpoint Systems.

Alkohole jednymi z najczęściej kradzionych towarów w sklepach, przed Sylwestrem kradzieży będzie więcej
fot. Shutterstock

Wśród złodziei największą popularnością cieszą się wódki i inne mocne alkohole, likiery oraz drogie wina np. szampany. Do tego okres zimowy cechuje się wyraźnie wyższymi poziomami kradzieży. Raport Crime&tech, przygotowany na zlecenie Checkpoint, jako przyczyny sezonowego wzrostu przestępstw w sklepach wskazuje większy ruch klientów w placówkach handlowych, dodatkowy personel sezonowy, który nie ma dostatecznej wiedzy, niższe temperatury, przez co łatwiej ukryć skradzione produkty pod wierzchnią odzieżą, a także fakt, że w okresie okołoświątecznym droższe produkty są mocniej eksponowane i łatwiej dostępne. Połączenie sezonowości kradzieży, z rosnącym spożyciem mocnych alkoholi przekłada się na wzrosty kradzieży alkoholu.

Sposobów na zabezpieczenia jest co najmniej kilka. Coraz częściej producenci alkoholi zabezpieczają je już na etapie produkcji. Służą do tego specjalne etykiety, w których ukryty jest chip aktywujący bramki bezpieczeństwa. Z tego „miękkiego” sposobu zabezpieczenia korzystają tacy producenci jak np. Moet&Chandon, Jack Daniels, J&B, Veuve Clicquot czy Chivas Regal.  Drugą formą wykorzystywanych środków są zabezpieczenia twarde, które nakładane są na butelki lub opakowania bezpośrednio w sklepach.

Jedną z ciekawszych form takich zabezpieczeń jest system o nawie „Crystal Guard”. To przeźroczyste nakładki montowane bezpośrednio na korkach. Skutecznie chronią drogie alkohole na dwa sposoby. Pierwszy to klasyczne uruchamianie alarmu na bramkach bezpieczeństwa, a w wersji RFID możliwość dodatkowej kontroli stanów magazynowych czy przeprowadzenia automatycznej inwentaryzacji. Drugą korzyścią  „Crystal Guard” jest uniemożliwienie otwarcia alkoholu. Zabezpiecza to sprzedawców detalicznych przed stratami wynikającymi z konsumpcji alkoholu na terenie sklepu, jak również przed przelaniem zawartości opakowania do niezabezpieczonego opakowania i wyniesienia go ze sklepu w takiej formie.

 – Opisywane systemy zabezpieczeń są tak skonstruowane, że z powodzeniem można ich używać w wielkopowierzchniowych marketach, jak i niewielkich sklepach typu convenience. Prostota obsługi i montażu, niewielkie gabaryty i bardzo wysoka skuteczność w ograniczaniu strat spowodowanych kradzieżami to argumenty, które przemawiają za nowoczesnymi rozwiązaniami przeciw kradzieżowymi – mówi Ewa Pytkowska, dyrektor sprzedaży w Checkpoint Systems.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    kradzieże RSS ALERT    /    kradzieże w sklepach RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.171.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!