Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Alkohole z Polski nie są doceniane, potrzebne wsparcie dla małego biznesu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2016, 13:53
Alkohole z Polski, szczególnie te produkowane przez mniejsze firmy, nie zawsze są doceniane. Szkocka whisky czy francuski koniak są uznawane za alkohole wyrafinowane, podczas gdy rodzime wyroby traktuje się po macoszemu. Kraje, które odpowiednio promują swoje wyroby, osiągają przychody nie tylko ze sprzedaży, ale także np. z turystyki alkoholowej.
Alkohole z Polski nie są doceniane, potrzebne wsparcie dla małego biznesu
fot. Shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W Polsce od wieków wytwarzane są niezliczone warianty wódek gatunkowych i likierów. Pomimo niesprzyjających przepisów prawnych, pojawia się coraz więcej lokalnych zakładów, gdzie produkuje się alkohole słynące z wysokiej jakości doceniane na rynkach całego świata. Rodzimi producenci mają natomiast problem z przebiciem się przez reklamę potężnych zagranicznych wytwórców.

Niezbędne jest więc stworzenie przepisów, które wesprą polski biznes spirytusowy – podobnie jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych. Główną barierą rozwoju dla producentów alkoholi są przepisy ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, sięgające nawet 1956 roku.

Dalsza część artykułu (81%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Obserwator 2016-08-14 12:14:10

    Kolejny tekst będący \"odkrywaniem Ameryki\". Większość liczących się polskich marek jest w rękach zagranicznych koncernów i to one czerpią pożytki z eksportu tychże. Mali i średni producenci stanowią margines i poruszają się po niszach rynkowych. Podlegając tym samym przepisom, co wielcy producenci, są pozbawieni szansy na szerszy rozwój z powodu braku możliwości finansowania efektu skali - w tym szerszej promocji na rynkach zagranicznych. Władze - głównie służby zagraniczne - nie wspierały i nie wspierają eksportu polskich alkoholi - przez \"wstydliwe konotacje\" z patologią. A Rosjanom, Francuzom i Anglikom jakoś to nie przeszkadza...

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!