Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ambra planuje rozwój w Czechach w oparciu o markę Vino-Club

Ambra chce rozwijać się w Czechach w oparciu o zakupioną markę Vino-Club. Rozwój sieci specjalistycznych sklepów stacjonarnych na tym rynku bardziej prawdopodobny od 2021 roku - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Robert Ogór.

Ambra planuje rozwój w Czechach w oparciu o markę Vino-Club
Robert Ogór, prezes spółki Ambra /fot. PTWP

"Marka Vino-Club była jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy na akwizycję. Wiążemy z tą marką nasze plany na przyszłość. Model, który mamy w Polsce w postaci klubu lojalnościowego, odpowiada za 3/4 sprzedaży naszej detalicznej sieci sklepów. W Czechach rozglądaliśmy się dosyć długo za firmą, która będzie dysponowała grupą lojalnych klientów, na której będziemy mogli się uczyć i rozwijać koncept klubowy sprzedaży droższych win" - powiedział prezes.
 
W sierpniu 2019 roku Ambra nabyła czeskiego internetowego sprzedawcę alkoholi Vino-Club. Cena nabycia wyniosła 9 mln CZK plus earn-out ok. 15 mln CZK. Baza klientów przejętej spółki wynosiła w 2018 r. 2,5 tys., a jej obroty wynoszą około 1 mln euro.
 
"Vino-Club jest oparty na sprzedaży on-line i ma jedną lokalizację stacjonarną. Będziemy chcieli rozszerzać bazę stacjonarną i dokładać kolejne sklepy poprzez otwarcia lub nabywanie istniejących punktów" - powiedział Ogór.
 
"Rynek czeski jest rozdrobniony, nie ma lidera, więc średnioterminowo, taką pozycję chcielibyśmy zająć. W 2020 roku będziemy się koncentrować na opracowaniu konceptu sprzedażowego Vino-Club na bazie istniejących klientów. Dopiero od 2021 roku planujemy rozwój sieci detalicznej. Nie wykluczam, że coś może się zdarzyć już w tym roku, skoro już jesteśmy na rynku" - dodał.
 
Grupa Ambra zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod marką Centrum Wina i Distillers Limited prowadzi też w Polsce 30 sklepów specjalistycznych i sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.
 
Niecałe 80 proc. przychodów grupy realizowanych jest w Polsce, pozostała sprzedaży stanowi rynek rumuński oraz Czechy i Słowacja.
 
W roku obrotowym 2018/2019 zakończonym 30 czerwca 2019 roku przychody grupy wzrosły o 10,6 proc. do 552,4 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Ambra RSS ALERT    /    Vino-Club RSS ALERT    /    Czechy RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!