Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ambra: producenci wina patrzą z umiarkowanym optymizmem na sezon letni 2020

– Wywołana pandemią niepewność jutra i obawa o dochody spotęgują społeczną potrzebę poczucia bezpieczeństwa oraz skłonią do większych oszczędności. W konsekwencji, zmiany te przełożą się na zachowania konsumentów, w tym również decyzje dotyczące zakupu alkoholi – mówi Agata Domaradzka, dyrektor marketingu AMBRA.

Ambra: producenci wina patrzą z umiarkowanym optymizmem na sezon letni 2020
fot. materiały prasowe

Do tej pory lato było czasem licznych wydarzeń kulturalno-rozrywkowych, wesel oraz towarzyskich spotkań przy grillu. W kontekście napojów alkoholowych, wszystkie te okazje sprzyjały wzrostowi sprzedaży lekkich, orzeźwiających trunków takich jak cydr, lekkie wina czy wina musujące. Ich popularność z roku na rok rosła, głównie za sprawą konsumentek, które coraz częściej poszukiwały alternatywy dla piwa.

– Brak dużych imprez plenerowych, wyjść do restauracji nie musi oznaczać rezygnacji z ulubionych alkoholi, konsumpcja przenosi się do domu, na działki czy na nowo zaaranżowane balkony. Lekkie i orzeźwiające alkohole takie jak cydr czy wina świetne wpisują się w te kameralne, bliskie spotkania i domowe miejsca konsumpcji. W przypadku cydru, po który konsumenci sięgają dla orzeźwienia (60% respondentów), głównie podczas spotkań przy grillu, na działce, ale też wyjazdów wakacyjnych, okazji na pewno nie zabraknie – mówi Agata Domaradzka, dyrektor marketingu AMBRA.

– Wina musujące poza dominującą konsumpcją w Sylwestra z roku na rok co raz częściej wybierane były przez konsumentów również w okresie letnim, do czego w największym stopniu przyczynił się boom na prosecco. Dziś bez dużych imprez i okazji do celebracji będą szukały one swojego miejsca np. podczas romantycznych spotkań we dwoje (już w 2018 roku 49% respondentów deklarowało, że sięga po tego typu produkt w takich sytuacjach). Wina od zawsze były liderem kameralnej konsumpcji – ponad 60% konsumentów sięga po ten alkohol w zaciszu własnego domu, w towarzystwie najbliższej osoby partnera/partnerki – dodaje.  

Z pewnością wpływ na sytuację na rynku alkoholi będzie miało także odwrócenie dotychczasowego, silnie rozwijającego się trendu premiumizacji w zakupach. Charakteryzowała go gotowość konsumentów do podejmowania ryzyka, chęć próbowania tego co nieznane, w celu doświadczania czegoś nowego.

– Z częstych, niewielkich, impulsowych zakupów, skłaniamy się obecnie w stronę tych rzadszych, szybszych i dużo bardziej przemyślanych. Będziemy sięgać raczej po produkty sprawdzonych i przystępnych cenowo marek. Zwłaszcza te, którym udało się zbudować zaufanie i na stałe utrwalić się w świadomości konsumentów – zauważa Agata Domaradzka.

Lato o smaku owoców

Widocznym trendem stała się również rosnąca popularność win o smaku owocowym. W samym 2019 r. wartość tego rynku wzrosła o ponad 16% r/r.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Ambra RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    pandemia koronawiusa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!