Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ambra przewiduje 5-proc. roczny wzrost rynku wina w Polsce

Ambra przewiduje, że pomimo pandemii, rynek wina w Polsce ma szansę rosnąć 5 proc. rocznie - poinformował podczas czatu z inwestorami wiceprezes spółki Piotr Kaźmierczak.

Ambra przewiduje 5-proc. roczny wzrost rynku wina w Polsce
Ambra przewiduje 5-proc. wzrost rynku wina w Polsce; fot. unsplash.com

"Dotychczas rynek wina nie reagował negatywnie na pandemię i utrzymał dynamikę zbliżoną do długoletniej średniej. Dlatego uważamy, że to tempo wzrostu nie jest zagrożone w najbliższych miesiącach" - powiedział Kaźmierczak pytany, czy mimo pandemii rynek wina dalej ma szansę rosnąć 5 proc. rocznie.
 
W czwartek Ambra, która zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej, opublikowała wyniki za I kwartał roku obrotowego 2020/2021.
 
Przychody grupy wzrosły o 12,4 proc. do 140,7 mln zł. W tym okresie najszybciej rosła sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych i win spokojnych, a dynamikę sprzedaży zwiększyły przejęte w poprzednim roku obrotowym czeskie spółki.
 
EBIT zwiększył się o 32,3 proc. do wyniósł 11,1 mln zł. Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 47,2 proc. do 5,4 mln zł.
 
Wiceprezes nie wykluczył podwyżek cen produktów, jeśli utrzyma się wysoki kurs euro wobec złotego.
 
"Kurs EURO-PLN był ważnym czynnikiem spadku rentowności marży brutto ze sprzedaży. Jeżeli taka sytuacja utrzyma się również po zmniejszeniu skali pandemii, rozważymy podwyżki cen" - powiedział.
 
Rentowność marży ze sprzedaży Ambry w pierwszym kwartale roku obrotowego 2020/2021 spadła o 2,9 pkt. proc.
 
Kaźmierczak powiedział, że oczekiwany poziom tegorocznych wydatków inwestycyjnych grupy to około 16-18 mln zł.
 
W roku 2019/2020 wydatki na inwestycje grupy wyniosły ponad 34 mln zł i były blisko dwukrotnie wyższe niż w poprzednim roku. Ambra modernizowała jedną z linii produkcyjnych w zakładzie w Woli Dużej. Przejęła brakującą połowę praw do marek Pliska i Słoneczny Brzeg. W Czechach sfinalizowała trzy akwizycje spółek dające podstawy do budowy organizacji sprzedaży win i alkoholi premium oraz zakupiła markę Sange de Taurwin w Rumunii.
 
Prezes Ambry Robert Ogór zapowiedział w czwartek rozwój sieci sklepów, w mniejszych formatach.
 
"Planujemy rozwój sieci sklepów w formatach mniejszych tzw. przyulicznych, jak również współpracę ze sklepami niezależnymi. Sklep znajdujący się przy naszej siedzibie na ul. Puławskiej jest jednym z najlepiej sprzedających sklepów naszej sieci" - powiedział.
 
Ambra pod marką Centrum Wina/Distillers Limited prowadzi w Polsce 31 sklepów specjalistycznych oraz sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Piotr Kaźmierczak RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!