Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ambra zwiększy inwestycje i przychody w 2019/2020, może wydać 2-3 mln euro na kolejne akwizycje

Ambra liczy, że w roku obrotowym 2019/2020 zwiększy przychody ze sprzedaży oraz inwestycje. Spółka nie wyklucza też akwizycji za granicą, na które mogłaby wydać 2-3 mln euro – zapowiadają przedstawiciele spółki. I podtrzymują też plany stabilnego wzrostu wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy.

Ambra zwiększy inwestycje i przychody w 2019/2020, może wydać 2-3 mln euro na kolejne akwizycje
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. PTWP

Ambra zakłada, że dynamika przychodów ze sprzedaży w 2019/2020 będzie zbliżona do dynamiki rynku wina i będzie też kontynuować zwiększone inwestycje w majątek trwały. Wzrost całego rynku wina w Polsce wyniósł w 2019 roku 8,3 proc. do 3,27 mld złotych.

- Wydaje nam się, że pozytywna dynamika przychodów w drugim półroczu 219/2020 na poziomie zbliżonym do wzrostu rynku jest możliwa do utrzymania. Wierzymy, że nasze założenia co do wzrostu dywidendy mogą być utrzymane także przy zwiększonych inwestycjach w majątek trwały, a kolejna fala inwestycji w produkcję nastąpi latem – mówił Robert Ogór na spotkaniu z analitykami giełdowymi i dziennikarzami.

I dodał, że wzrost całego rynku wina (w tym win musujących) może utrzymać się w tym roku na poziomie około 8 proc.

Piotr Kaźmierczak, wiceprezes ds. finansowych Grupy Ambra, powiedział zaś, że jeszcze w tym roku obrotowym 2019/2020 Ambra nie wyklucza kolejnych akwizycji.

-- CAPEX w roku 2019/2020 może sięgnąć 18-20 mln zł nie licząc akwizycji, które już zostały dokonane, a na które wydaliśmy 12,5 mln zł. A może też do tego dojść 2-3 mln euro, jeżeli miałaby miejsce jakaś kolejna akwizycja – powiedział Piotr Kaźmierczak.

Ambra, która opublikowała w poniedziałek wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku obrotowego 2019/2020, wydała na inwestycje w tym czasie 22,1 mln złotych, z czego na akwizycje 12,5 mln złotych (marek: Sange De Taur, Pliska, Słoneczny Brzeg oraz nabycie udziałów w czeskiej spółce Vino-Klub) oraz ok. 10 mln zł w majątek trwały.

- Myślimy o powiększeniu bazy on-line w Czechach i o dodaniu do kanału on-line, kanału retail, czyli sklepów (…) proces rozmów w akwizycjach jest procesem stałym – powiedział Robert Ogór, pytany czy w kwestii kolejnych akwizycji są prowadzone już jakieś rozmowy.

Ambra zapowiedziała też otwarcie w 2020 roku kolejnych pięciu sklepów Centrum Wina/Distillers Limited wobec 30, jakie miała na koniec 2019 roku.

W poniedziałek Grupy Ambra podała, że zanotowała w pierwszym półroczu roku obrotowego 2019/2020 wzrost przychodów ze sprzedaży na głównych rynkach działalności o 12,4 proc., czyli niemal dwa razy więcej niż wynosił w tym okresie wzrost rynku wina.  Dynamiczny wzrost organiczny został dodatkowo wzmocniony przez efekty akwizycji na rynkach zagranicznych i otwarcia nowych sklepów w Polsce.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    Piotr Kaźmierczak RSS ALERT    /    Ambra inwestycje RSS ALERT    /    Ambra akwizycje RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.202.44
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!