Anheuser-Busch InBev niezadowolony ze swoich wyników w 2019 r.
Anheuser-Busch InBev, największy koncern piwowarski na świecie, zwiększył przychody ze sprzedaży w 2019 roku o 4,3 proc. do 52,3 miliarda USD, dzięki silnej sprzedaży wolumenowej wzmocnionej m.in. przez premiumizację oraz zarządzanie przychodami. Jednak firma jest niezadowolona ze swoich ubiegłorocznych wyników.

- Wyniki w 2019 r. były poniżej naszych oczekiwań i nie jesteśmy z nich zadowoleni. Odnieśliśmy wiele sukcesów, ale stanęliśmy też w obliczu wielu wyzwań. Aby osiągnąć nasze ambitne cele, musimy stawić czoła tym wyzwaniom i przekształcić je w szanse na sukces. Jesteśmy silną, zdywersyfikowaną firmą o niezrównanym zasięgu geograficznym, portfolio marek, puli talentów i jasnej strategii marketingowej. Jako wiodący na świecie producent piwa, nasze zaangażowanie w rozwój kategorii piwa jest niezachwiane – czytamy w raporcie AB InBev.
- Wykorzystamy doświadczenia z 2019 roku, aby poprawić naszą pozycję i zapewnić długoterminowy stabilny wzrost przychodów i zysków. Jesteśmy firmą, która wyniki bierze bardzo osobiście. Patrząc w przyszłość, jesteśmy zdeterminowani, aby rosnąć poprzez koncentrację na konsumentach, doskonałość operacyjną i innowacje. Mamy wyjątkową okazję do budowania silniejszego biznesu, który jest bardziej niż kiedykolwiek powiązany z naszymi konsumentami i klientami, wykorzystując nasze aktywa do tworzenia trwałej wartości – podkreśla AB InBev w raporcie.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Sprzedaż wolumenowa napojów wzrosła w 2019 roku o 1,1 proc. do 561,43 mln hektolitrów, w tym wolumen piw własnych wzrósł o 0,8 proc. do 495,423 mln hektolitrów, a wolumen napojów nie będących piwem wzrósł o 4,8 proc. do 62,3 mln.
Łączne przychody trzech globalnych marek: Budweiser, Stella Artois i Corona wzrosły o 5,2 proc. w 2019 roku.
Koszt sprzedaży (CoS) wzrosły o 7,4 proc., zysk EBITDA wzrósł o 2,7 proc. do 21,078 mld USD, dzięki mocnemu wzrostowi sprzedaży i dyscyplinie kosztowej oraz wychwytywaniu synergii, co jednak zostało częściowo stłumione podwyższonymi kosztami sprzedaży na hektolitr.
Znormalizowany zysk przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 8,086 miliarda USD w 2019 r. wobec 6,248 mld USD w 2018 r.
AB InBev podał też, że jeśli chodzi o połączenie z SAB Miller to w trzecim kwartale 2019 r. synergie i oszczędności kosztowe sięgnęły 3,2 mld USD.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.