Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Anheuser-Busch InBev niezadowolony ze swoich wyników w 2019 r.

Anheuser-Busch InBev, największy koncern piwowarski na świecie, zwiększył przychody ze sprzedaży w 2019 roku o 4,3 proc. do 52,3 miliarda USD, dzięki silnej sprzedaży wolumenowej wzmocnionej m.in. przez premiumizację oraz zarządzanie przychodami. Jednak firma jest niezadowolona ze swoich ubiegłorocznych wyników.

Anheuser-Busch InBev niezadowolony ze swoich wyników w 2019 r.
Trzy największe marki AB InBev to: Budweiser, Stella Artois i Corona fot. Shutterstock

- Wyniki w 2019 r. były poniżej naszych oczekiwań i nie jesteśmy z nich zadowoleni. Odnieśliśmy wiele sukcesów, ale stanęliśmy też w obliczu wielu wyzwań. Aby osiągnąć nasze ambitne cele, musimy stawić czoła tym wyzwaniom i przekształcić je w szanse na sukces. Jesteśmy silną, zdywersyfikowaną firmą o niezrównanym zasięgu geograficznym, portfolio marek, puli talentów i jasnej strategii marketingowej. Jako wiodący na świecie producent piwa, nasze zaangażowanie w rozwój kategorii piwa jest niezachwiane  – czytamy w raporcie AB InBev.

- Wykorzystamy doświadczenia z 2019 roku, aby poprawić naszą pozycję i zapewnić długoterminowy stabilny wzrost przychodów i zysków. Jesteśmy firmą, która wyniki bierze bardzo osobiście. Patrząc w przyszłość, jesteśmy zdeterminowani, aby rosnąć poprzez koncentrację na konsumentach, doskonałość operacyjną i innowacje. Mamy wyjątkową okazję do budowania silniejszego biznesu, który jest bardziej niż kiedykolwiek powiązany z naszymi konsumentami i klientami, wykorzystując nasze aktywa do tworzenia trwałej wartości – podkreśla AB InBev w raporcie.

Sprzedaż wolumenowa napojów wzrosła w 2019 roku o 1,1 proc. do 561,43 mln hektolitrów, w tym wolumen piw własnych wzrósł o 0,8 proc. do 495,423 mln hektolitrów, a wolumen napojów nie będących piwem wzrósł o 4,8 proc. do 62,3 mln.

Łączne przychody trzech globalnych marek: Budweiser, Stella Artois i Corona wzrosły o 5,2 proc. w 2019 roku.

Koszt sprzedaży (CoS) wzrosły o 7,4 proc., zysk EBITDA wzrósł o 2,7 proc. do 21,078 mld USD, dzięki mocnemu wzrostowi sprzedaży i dyscyplinie kosztowej  oraz wychwytywaniu synergii, co jednak zostało częściowo stłumione podwyższonymi kosztami sprzedaży na hektolitr.

Znormalizowany zysk przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 8,086 miliarda USD w 2019 r. wobec 6,248 mld USD w 2018 r.

AB InBev podał też, że jeśli chodzi o połączenie z SAB Miller to w trzecim kwartale 2019 r. synergie i oszczędności kosztowe sięgnęły 3,2 mld USD.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Anheuser-Busch InBev RSS ALERT    /    SABMiller RSS ALERT    /    wyniki AB InBev RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.76.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!