• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ardanowski: Należy zrównać politykę podatkową wobec wszystkich rodzajów alkoholu

Strona 2 z 3
  • Autor: informacja prasowa ZP PPS
  • Data: 04-09-2019, 15:58

Polska wódka to jedyna rozpoznawalna polska marka globalna, obecna na wszystkich kontynentach. Polska jest pierwszym w Unii Europejskiej i czwartym na świecie producentem wódki (po Rosji, USA i Ukrainie) – mimo to mamy ujemne saldo handlu zagranicznego wyrobami spirytusowymi, które co roku powiększa się (w 2016 roku wynosiło -43,5 mln euro, w 2018: -104,8 mln euro, prognozy na 2019 rok zakładają ujemne saldo już na poziomie 111 mln euro).

„Niestety, znakomita renoma wódki z Polski na całym świecie nie przekłada się na wzrost sprzedaży za granicą. Zaledwie 18 proc. wyrobów spirytusowych produkowanych w kraju trafia na eksport. Dla porównania Brytyjczycy eksportują 95% whisky, a Francuzi 99% koniaku. Aby wykorzystać potencjał eksportowy naszego narodowego trunku, konieczne są: zakończenie dyskryminacji branży spirytusowej w polskim prawie i znacznie większa aktywność instytucji państwowych zaangażowanych w promocję polskich wyrobów za granicą” powiedział Andrzej Szumowski, Przewodniczący Rady Głównej Związku Producentów Polski Przemysł Spirytusowy.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Teraz głównym odbiorcą wódki z Polski są kraje Unii Europejskiej – aż 75 proc. eksportu (przede wszystkim Francja) oraz Stany Zjednoczonych. W 2018 roku eksport wódki wyniósł 17, 4 mln litrów w przeliczeniu na czysty alkohol (o wartości 134,8 mln euro) i na podobnym poziomie utrzymuje się od wielu lat. Prognozy na 2019 zakładają symboliczny wzrost (18 mln euro o wartości 139 mln euro). Natomiast cały czas rośnie import wyrobów spirytusowych – o prawie 9 proc. w 2018 roku.

Minister Rolnictwa poinformował, że państwo dysponuje środkami na promocję polskich produktów spożywczych. W 2020 roku resort będzie prowadził program obecności polskiej żywności na najważniejszych targach na całym świecie. Minister Ardanowski zaprosił Związek Producentów Polski Przemysł Spirytusowy do udziału w tym projekcie oraz zadeklarował wsparcie mniejszych polskich producentów wyrobów spirytusowych w dostępie na rynki zagraniczne.

Zdaniem Ulricha Adama, dyrektora generalnego spiritsEurope – organizacji skupiającej 31 europejskich producentów spirytualiów, polska wódka zasługuje na pozycję porównywalną z najsłynniejszymi trunkami na świecie.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Michał 2019-09-05 20:42:16

    Co za przekupny błazen, wszystko co mówi to papka jaką przygotowało lobby spirytusowe. W jaki sposób oni chcą zwiększyć eksport ? Rozumiem, że obniżeniem akcyzy do standardów europejskich oraz uwolnieniem możliwości promowania po równo dla każdego wyrobu alkoholowego. A co do wódki jako dobra narodowego i że rodzaj alkoholu się nie liczy w negatywnych dla zdrowia i ładu społecznego. Akurat badania pokazują, że alkohole powyżej 18% już są patogenne, inaczej się ma piwo i cydr. Cydrownictwo zostało już zniszczone a teraz czas na piwo. No ale czego się spodziewać w państwie gdzie naród to 90% debili. Łykną też to. A czy garb rośnie w pracy czy w rowie najebanym od wódki to bez różnicy. Polska to stan umysłu.

    Odpowiedz
    • Zbychu 2019-09-09 12:26:39

      90% debili i ty w 10% prominentów?... to wole być w tej "nienormalnej" 90tce pajacu

      Odpowiedz
    • K1 2019-09-16 20:44:47

      Jakie popieranie lobby spirytusowego? Na chwilę obecną jest nierówne traktowanie i tyle

      Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!