• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

BAT z wyróżnieniem FOB za kampanię „Zero Kompromisów”

Firma British American Tobacco (BAT) została wyróżniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu za ogólnopolską kampanię „Zero Kompromisów”, której celem jest budowanie świadomości wśród sprzedawców, by bezkompromisowo podchodzili do zakazu sprzedaży wyrobów nikotynowych osobom nieletnim.
  • Autor: informacja prasowa
  • Data: 22-04-2021, 11:59
BAT z wyróżnieniem FOB za kampanię „Zero Kompromisów” Gospodarka Obiegu Zamkniętego
fot. materiały prasowe

Kampania „Zero Kompromisów” znalazła się w kolejnej edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes
w Polsce. Dobre praktyki”, wydanej właśnie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To największy
i najbardziej prestiżowy przegląd działań CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) i zrównoważonego rozwoju w Polsce, zwracający uwagę na najlepsze praktyki firm w tych obszarach. CSR to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy relacje z różnymi grupami interesariuszy.

BAT wyróżniono w kategorii „Uczciwe praktyki operacyjne” za kampanię w dobitny sposób pokazującą potrzebę przestrzegania ustawowego zakazu sprzedaży osobom poniżej 18 roku życia wyrobów nikotynowych, głównie e-papierosów i innych produktów o tzw. obniżonym ryzyku.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

„Zero Kompromisów” odwołuje się do odpowiedzialności sprzedawców, wskazując na to, jak istotna jest świadoma odmowa dokonania transakcji z naruszeniem prawa. Misją organizatora kampanii - należącej do BAT sieci eSmoking World (największej multibrandowej sieci sprzedaży e-papierosów
w Europie) jest wzmocnienie przekonania wśród sprzedawców sieci, że zarówno e-papierosy, jak
i pozostałe wyroby o tzw. obniżonym ryzyku, zawierające nikotynę, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych palaczy. Co istotne, handlowcy mieliby również nie sprzedawać wyrobów nikotynowych dorosłym, jeżeli zachodzi jakiekolwiek podejrzenie, że za ich pośrednictwem skorzystałyby z nich osoby nieletnie.

W ramach pierwszego etapu kampanii organizatorzy przeprowadzili cykl szkoleń dla doradców klienta i rozpowszechnili materiały edukacyjne dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów nikotynowych o potencjalnie obniżonym ryzyku.

- W DNA naszej firmy wpisana jest odpowiedzialność i przestrzeganie obowiązującego prawa. Tym bardziej cieszy, że niezależna organizacja doceniła nasze działania, które odzwierciedlają nasze wartości. Chcemy, by podzielali je zarówno wszyscy nasi pracownicy, ale również partnerzy biznesowi. Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest w pierwszej kolejności jakikolwiek dostęp osób nieletnich do nikotyny - mówi Steven Harvie, General Manager British American Tobacco na Polskę i kraje bałtyckie. 

W Raporcie zwrócono też uwagę na długofalowy cel kampanii jakim jest włączenie do niej całej branży tytoniowej, producentów, wszystkich sprzedawców oraz niektórych instytucji administracji publicznej, po to, by skutecznie eliminować sprzeczne z prawem praktyki i zwiększyć bezpieczeństwo na rynku.

BAT angażuje się też w wiele innych działań CSR. Firma zdobyła ostatnio dwie prestiżowe nagrody - pierwsza to złoty medal (Gold Award) za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w tegorocznej edycji zestawienia Sustainability Yearbook, przygotowanego przez Standard and Poor’s (S&P) Global. Druga to wyróżnienie przyznawane przez CDP - Carbon Disclosure Project, globalną organizację non-profit, która nagradza firmy za wybitne osiągnięcia w aspekcie środowiskowym. BAT otrzymał nagrodę za wysiłki na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym w łańcuchu dostaw.

Działania BAT w obszarze CSR i zrównoważonego rozwoju wpisują się w globalną strategię firmy „Lepsze Jutro” (A Better Tomorrow™), która zakłada między innymi osiągnięcie tzw. neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. W fabryce BAT w Augustowie od pewnego czasu wdrażane są działania mające na celu zmniejszenie lub całkowite wyeliminowanie szkodliwego wpływu działalności produkcyjnej na otoczenie. Fabryka już w 2017 roku zdobyła nagrodę w konkursie Fabryka Roku w kategorii Zielona fabryka. Oceniano tu m.in. efektywność energetyczną, ograniczenie strat w procesie produkcyjnym, gospodarkę odpadami oraz działania proekologiczne w społecznym otoczeniu zakładów.

BAT jest jednym z największych pracodawców w województwie podlaskim. W zakładzie w Augustowie pracuje prawie 1,5 tys. osób. Fabryka produkuje wyroby tytoniowe, które następnie trafiają na ok. 50 rynków, (głównie europejskich), a największe z nich to Niemcy, Polska, Francja i Holandia. W ostatnich latach w rozwój fabryki zainwestowano ok. 650 mln zł tworząc ponad 500 nowych miejsc pracy oraz kolejne dla dostawców i plantatorów tytoniu. Przez 30 lat obecności na polskim rynku BAT zainwestował w augustowski zakład ponad 2,5 mld złotych. Łącznie BAT w Polsce zatrudnia około 3,8 tys. osób.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!