Emisja nowych akcji dla wierzycieli oznacza, że udziały aktualnych udziałowców producenta wódki stopniały do ok. 13 proc. (zamiana długu na walory odbyła się w ubiegłym tygodniu). Oznacza to, że 83 tys. akcji, które pod koniec 2009 roku Bruce Willis dostał za promocję Sobieskiego, dają mu teraz niecałe 0,5 proc. udziałów. Przed konwersją wynosiły 2,6 proc. Pakiet gwiazdora wart jest dziś ok. 4,8 mln zł. Cztery lata temu był prawie trzy razy droższy - pisze "Parkiet".

Bruce Willis miałby nadal promować Sobieskiego w USA i Europie. Firma planuje wykorzystać reklamy z udziałem Bruca także na rynkach wschodzących, głównie w Indiach, gdzie Sobieski już jest obecny, i Wietnamie, gdzie stopniowo zaczyna sprzedaż. Minusem rozwoju dystrybucji w Wietnamie jest jednak mały udział sklepów handlowych i wysokie opłaty związane z wprowadzeniem wódki na rynek.

Poprzednio gwiazdor miał też pomóc wejść Sobieskiemu do Chin. Na razie jednak marka się tam nie pojawi - czytamy w "Parkiecie".

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl