Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Belvedere notuje spadek przychodów i stratę netto

Obroty netto Grupy Belvedere, bez podatku akcyzowego, w pierwszym półroczu 2014 r. wyniosły 236,4 mln euro, co oznacza spadek o 6,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku obrotowego. Na taki wynik miała wpływ w szczególności strategia ochrony marż grupy we Francji i w Polsce oraz rozwiązanie umowy o podwykonawstwo z firmą Pulco w Hiszpanii.

Belvedere notuje spadek przychodów i stratę netto

Działalność Grupy wzrosła na Litwie, w Stanach Zjednoczonych i w Brazylii.

Belvédère podała, że pracuje nad stworzeniem planu strategicznego, który powinien zostać przestawiony rynkowi przez końcem roku obrotowego 2014.

- Na tym etapie, Grupa może już potwierdzić, że wyznacza sobie dwa główne cele: dodatni bieżący wynik działalności operacyjnej za rok obrotowy 2014, bez brania pod uwagę rezerw na jednorazową deprecjację zapasów i należności z tytułu dostaw i usług oraz osiągnięcie w średnim okresie rentowności operacyjnej zgodnej z normami dla sektora win i alkoholi mocnych.

Jak podaje firma, w pierwszym półroczu 2014 r., Belvédère utrzymała udziały w rynku, a nawet zdobyła kolejne, w szczególności przez marki Sobieski, William Peel i Fruit & Wine. Belvédère stała się tym samym 3 graczem na francuskim rynku win i alkoholi mocnych.
- W pierwszym półroczu 2014 r., strategii zmierzającej do odstąpienia od działalności o niskich marżach towarzyszyła rygorystyczna dyscyplina kosztów działalności operacyjnej Grupy. Pierwsze kroki podjęte przez kierownictwo po objęciu funkcji w maju 2014 r., zdążyły mieć wpływ na wyniki za pierwsze półrocze 2014 r., a ich właściwe efekty będą widoczne w drugim półroczu. Podjęte działania są związane w szczególności z procesami przemysłowymi oraz z renegocjacją niektórych umów wiążących Spółkę z jej dostawcami i klientami - informuje firma.

Koszty pracownicze zmalały o 2,4 mln euro i wyniosły 30,3 mln euro. Spadek ten jest związany przede wszystkim z wdrożeniem planu ochrony miejsc pracy w spółce Moncigale. Również koszty marketingu znacznie zmalały, o blisko 5 mln euro w stosunku do kosztów w pierwszym półroczu 2013 r. i wyniosły 9,1 mln euro, a to za sprawą renegocjacji umów związanych z wizerunkiem.

W konsekwencji, wskaźnik EBITDA Belvédère jest dodatni i wynosi w pierwszym półroczu 2014 r. 1,9 mln euro, czyli w stosunku do pierwszego półrocza 2013 r. wzrósł o 3,9 mln euro. Bieżący wynik działalności operacyjnej także jest dodatni i wynosi 40 tys. euro, wobec 6,9 mln euro straty za pierwsze półrocze 2013 r.

Jednorazowe koszty działalności operacyjnej - głównie honoraria związane z postępowaniem naprawczym i niepowtarzające się rezerwy na spory - miały wpływ na wynik operacyjny, który wyniósł -1,4 mln euro.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

więcej informacji:

Belvedere  RSS ALERT    /    Sobieski RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!