Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Belvedere notuje spadki przychodów; rynek wódki w Polsce spada

Belvedere, producent alkoholi mocnych, osiągnął w I półroczu 2014 r. obroty (bez uwzględniania podatku akcyzowego) w wysokości 236,6 miliona euro, czyli o 6,9% niższe w stosunku do I półrocza 2013 r. W Polsce przychody spadły o 6,8 proc., a rynek alkoholi mocnych spadł w tym czasie o 4 proc.

Belvedere notuje spadki przychodów; rynek wódki w Polsce spada

Na wyniki grupy, której sztandarowym produktem jest wódka Sobieski, miała wpływ strategia polegająca na skupieniu się na działalnościach wysokomarżowych oraz zastoju na rynku win i alkoholi mocnych.

- Działalność spółki Belvedere w I półroczu 2014 r. uległa zmniejszeniu za sprawą trudnej sytuacji na rynku wina i alkoholi mocnych. Pomimo tego, spółka Belvedere dowiodła potencjału swych marek, które to umacniają udziały w rynku. Nasze wszystkie wysiłki są skierowane na dalszy rozwój Grupy - mówi Jean-Noel Reynaud, dyrektor generalny spółki Belvedere.

We Francji

We Francji obroty netto (bez akcyzy) w I półroczu 2014 r. wyniosły 107,8 miliona euro, czyli zmalały o 2,2%.

Spółka podała w raporcie, że spadek sprzedaży jest związany ze zmianą importerów oraz z podjęciem strategicznej decyzji o zaprzestaniu sprzedaży win luzem, która generowała bardzo niskie marże.

Belvedere podjęła decyzję o skupieniu się na działalnościach wysokomarżowych, zarówno na rynku francuskim, jak i innych.

We Francji, sztandarowe marki osiągnęły dobre wyniki: ilościowo sprzedaż marki William Peel wzrosła w I półroczu 2014 r. o 3,5% i marka wciąż
umacnia swą pozycję, podczas gdy rynek whisky skurczył się o 0,5% (źródło: AC Nielsen).

Ilościowo dynamika sprzedaży marki Sobieski była 3,5 razy wyższa od dynamiki całego rynku i wyniosła 19,6%, podczas gdy rynek urósł ogółem o 5,1%.

Marka Fruits&Wine utrzymuje pozycję lidera na francuskim rynku BABV - napojów na bazie wina - z 29,6% udziałem w rynku (źródło: AC Nielsen).

- Dzięki dobrym wynikom swoich marek, Grupa awansowała z 4. na 3. miejsce na francuskim rynku win i alkoholi mocnych - poinformowała spółka.

W Polsce

W Polsce obroty netto (bez akcyzy) w I półroczu 2014 r. wyniosły 94,2 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 6,8%.

- Spadek tłumaczy się głównie tym, że rynek skurczył się o 4% w ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2014 r., co ma związek z 15% podwyżką podatku akcyzowego od 1 stycznia 2014 r. oraz zintensyfikowaną działalnością promocyjną konkurencji - poinformowała spółka.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

więcej informacji:

Jean-Noel Reynaud RSS ALERT    /    Belvedere  RSS ALERT    /    Grupa Belvedere RSS ALERT    /    Sobieski RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    wyniki Belvedere RSS ALERT    /    wódka Sobieski RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • dan 2014-08-19 10:57:24
    brawo belveder !
  • gpr 2014-08-19 13:38:01
    Tak, brawo! Jedno pytanie, od kiedy to Krupnik jest produktem wysokomarżowym?
  • dan 2014-08-21 17:45:58
    wysoka marża na minusie :)
  • Obserwator 2014-08-23 19:29:20
    Brak wizji i brak marketingu jak widac procetnuje ujemnie :)))
  • Obserwator2 2014-08-25 15:42:34
    Czy \"Brak wizji i brak marketingu\" dotyczy tylko Belvedera w Polsce ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.76.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!