Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Bojkot piwa Żywiec przez solidarność z LGBT na Męskim Graniu?

Podczas sobotniego koncertu Męskie Granie sponsorowanego przez Grupę Żywiec artyści wyrazili swoje poparcie dla społeczności LGBT m.in. poprzez tęczowe flagi na scenie. W internecie pojawiły się z tego powodu wezwania do bojkotu piw produkowanych przez browar. Zdaniem ekspertów od wizerunku, Żywiec nie ma powodów do niepokoju, bo nie była to wpadka, a manifest zgodny z wartościami marki - czytamy na wirtualnemedia.pl.

Bojkot piwa Żywiec przez solidarność z LGBT na Męskim Graniu?
Zdaniem ekspertów od wizerunku marka Żywiec nie ma powodów do niepokoju fot. Shutterstock

Tegoroczny koncert Męskie Granie sponsorowany przez Grupę Żywiec z powodu pandemii koronawirusa miał formułę online zamiast tradycyjnej, znanej z lat poprzednich, trasy koncertowej. Występy muzyków w Żywcu transmitowano w minioną sobotę na Twitterze i na Facebooku.

Artyści podczas sobotniego koncertu pokazali swoje wsparcie dla społeczności LGBT, m.in. w kontekście aresztowania aktywistki LGBT Margot, piątkowego protestu w jej obronie, w trakcie którego zatrzymano 48 osób oraz w odniesieniu do sobotnich protestów w Warszawie i innych miastach, podczas których manifestowano poparcie dla tych społeczności. Podczas koncertu na scenie pojawiły się tęczowe flagi, a Dawid Podsiadło wykonując utwór „Trofea” wplótł słowa: „Kinga, taki
ładny apel miałaś. Taki ładny”. Było to nawiązaniem do słów córki prezydenta Andrzeja Dudy, która w wieczór wyborczy 12 lipca powiedziała, że wszyscy w Polsce - niezależnie od koloru skóry czy orientacji seksualnej - powinni być równi i powinni się szanować.

Po sobotnim koncercie na Twitterze pojawiły się wezwania do bojkotu piw produkowanych przez Grupę Żywiec. Tomasz Sommer, redaktor „Najwyższego czasu” napisał: „ Czyli męskie granie przemieniło się w sodomickie granie. Żywiec mi już więcej przez gardło nie przejdzie”. „Czy @GrupaZywiec popiera radykałów LGBT? Sądzę, że wielu waszych klientów chciałoby to wiedzieć. Jeśli tak, to proszę, nie ograniczajcie się i dajcie tęczowe agi na etykietach swoich piw. Niech każdy klient wie. #Żywiec” - skomentował z kolei Paweł Rybicki. Publicysta Rafał Ziemkiewicz stwierdził natomiast, że „Żywiec - piwo dla mężczyzn zniewieściałych”. Genialna, nowatorska strategia marketingowa.”

Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych Grupa Żywiec przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że firma nie będzie tego komentować.

Marek Gonsior, doradca marki i niezależny konsultant, stwierdza, że marki znalazły się w dość patowej sytuacji: z jednej strony nie chcą dotykać tematów polaryzujących ich target, z drugiej - konsumenci oczekują od nich zaangażowania i zajmowania stanowiska w kwestiach społecznych.- Abstrahując od bieżących wydarzeń i aktualności manifestu, należy spojrzeć na grupę docelową marki. Patrząc na dotychczasową komunikację Żywca i próbując - nawet intuicyjnie - zdefiniować target, stawiałbym raczej na grupę miejską i wykształconą. Czyli wykazującą się większą tolerancją w stosunku do osób o odmiennej orientacji seksualnej - ocenia. I zwraca uwagę, że manifest nie został wykonany przez markę samą w sobie, ale przez artystów sponsorowanego koncertu rockowego, którym z natury wolno nieco więcej. - Nie wierzę w zapowiedzi bojkotu konsumenckiego. (...) Pamiętajmy, że nie mamy jednak do czynienia z wpadką, ale z manifestem zgodnym z wartościami marki. Wierzę, że może on wręcz wzmocnić jej pozycję - uważa Marek Gonsior.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Męskie Granie RSS ALERT    /    Męskie Granie 2020 RSS ALERT    /    LGBT RSS ALERT    /    bojkot RSS ALERT    /    bojkot konsumentów RSS ALERT    /    bojkot piwa Żywiec RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Magdalena Brzezińska RSS ALERT    /    Marek Gonsior RSS ALERT    /    Hanna Wasko RSS ALERT    /    Grzegorz Miller RSS ALERT

KOMENTARZE (18)

  • ww 2020-08-11 17:59:08
    tak się kończy promowanie pedalstwa na siłę a gdzie tolerancja może ktoś sobie nie życzy-trzeba było zrobić 2 koncerty jeden normalny a drugi dla zboczeńców
    • heretyk 2020-08-11 22:55:25
      To może oddzielny dla homofobów i normalnych?
      • M 2020-08-12 13:09:17
        I kto na to przyjdzie? Marketingowcy Żywca wiedzą skąd wiatr wieje. Homofobicznych "wartości" nikt nie kupuje. Żadnego bojkotu nie będzie, bo nazi-kibole i tak nie piją Żywca, bo za dobry. Jakby oni byli targetem Żywca, to by Żywiec sponsorował festiwal disco-polo, a nie Męskie Granie.
      • Krakus 2020-08-27 21:16:57
        A ci normalni według was to jacy? Heterofoby i tolerancyjni inaczej? Noszacy tęczę, nowy symbol fasioli?
  • Kuba 2020-08-11 23:41:54
    Piję rzemieślnicze ale wyjątkowo kupię kilka piwek Żywca
    • misiokinsale 2020-08-12 18:48:25
      Bierz w butelce,bo puszka w doopę ci się nie zmieści.No chyba...
  • M 2020-08-12 13:10:37
    Żadnego bojkotu nie będzie, bo nazi-kibole i tak nie piją Żywca, bo za dobry. Jakby oni byli targetem Żywca, to by Żywiec sponsorował festiwal disco-polo, a nie Męskie Granie. Marketingowcy Żywca wiedzą skąd wiatr wieje.
    • JanPL 2020-08-13 00:03:23
      Znowu ci mistyczni naziści, którzy prześladują homoseksualistów? Jedyne co ostatnio widzę to agresywnych radykałów po lewej stronie, którzy szukają zaczepki zaczynając oczywiście od prowokacji. Wyzywanie innych od faszystów, nazistów, nie zamknie ust osobą, którzy nie popierają tęczowych aktywistów.
    • Krakus 2020-08-27 21:24:07
      Za to teczowe fasiolki popijają zywca ale jak znajda pusta puszke lub butelkę i cos bedzie na dnie, heterofoby
  • LGBTQ PL 2020-08-13 12:13:59
    I podniosło się prawackie wycie :) Nie wiem katonaziole ,dlaczego krytykujecie Żywca, przecież i tak go nie pijecie ,bo dla robactwa jest za drogi. ...
    • raf 2020-08-13 13:26:13
      tylko faszysta może nazywać innego czlowieka robactwem- oj nie wypowiadaj się w imieniu LGBT bo to organizacji splendoru nie przynosi
    • Krakus 2020-08-27 21:00:15
      Co tam szczekasz heterofobie, z pod teczowego faszyzmu?
  • Paweł Paweł 2020-08-16 10:13:33
    To słabych mają ekspertów od wizerunku bo u mnie w pracy już nawet do kibla żywca wylewac nie chcą.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!