Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Branża: nieprawda, że piwo jest beneficjentem podatku od „małpek”, realia są całkiem inne

Branża piwna odniosła się do kwestii wpływu podatku od „małpek” na branżę alkoholową i zaprzecza, że piwo jest beneficjentem wprowadzonej na początku 2021 roku opłaty, bo sprzedaż piwa w tym czasie spadła. Ponadto wzrost konsumpcji alkoholi mocnych umocnił się w pandemii, a sprzedaż piwa spadła. - Branża spirytusowa, komentując pierwsze tygodnie obowiązywania opłaty od małpek, świadomie ucieka się do kłamstwa i wprowadza w błąd opinię publiczną – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Branża: nieprawda, że piwo jest beneficjentem podatku od „małpek”, realia są całkiem inne
Bartłomiej Morzycki fot. za browary-polskie.pl

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 02-03-2021, 11:41

Dyrektor Generalny Związku Browary Polskie odniósł się do wcześniejszych wypowiedzi przedstawicieli branży spirytusowej: „ Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"

Sprzedaż piwa spada, a rośnie konsumpcja alkoholi mocnych

- Z przykrością muszę stwierdzić, że branża spirytusowa, komentując pierwsze tygodnie obowiązywania opłaty od małpek, świadomie ucieka się do kłamstwa i wprowadza w błąd opinię publiczną podając, jakoby piwo miało być beneficjentem zmian na rynku wódki. Jest to tym bardziej oburzające, że takie komentarze stoją w sprzeczności z realiami rynkowymi i wypowiadane są wbrew dostępnym danym dotyczącym wielkości sprzedaży – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Morzycki.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Z danych tych wynika, że sprzedaż piwa w styczniu 2021 roku obniżyła się w stosunku do stycznia roku ubiegłego o ok. 2%, przy czym ten spadek jest jeszcze wyższy, bo dane dotyczą wyłącznie sprzedaży detalicznej i nie wlicza się w to sektora gastronomicznego, który pozostaje zamknięty – dodaje.

Czytaj też: „Produkcja piwa spadła w styczniu 2021 r. niemal o 9 proc. rdr”

Bartłomiej Morzycki podkreśla też, że z komentarzy przedstawicieli przemysłu spirytusowego płynie jednocześnie niepokojący sygnał dotyczący struktury cen wyrobów spirytusowych, zaś obserwowany od lat wzrost konsumpcji czystego etanolu pod postacią alkoholi mocnych umocnił się w trakcie pandemii. Z kolei konsumpcja piwa spada, a piwa bezalkoholowe zaczynają przewyższać sprzedażą piwa mocne.

- Podawany przykład ceny półlitrowej butelki wódki (20 złotych) pozostaje na niezmienionym, niskim poziomie już od dłuższego czasu. Domyślam się, że jest to możliwe m.in. dzięki wysokości podatku akcyzowego na wyroby spirytusowe praktycznie na poziome podatku w 2000 roku, czyli 20 lat temu. Jak wnioskujemy z wypowiedzi producentów wódki, pojemność 500 ml jest niewiele droższa od pojemności 200 ml,  ale przecież jest to wynik świadomej polityki cenowej  producentów – stwierdza Bartłomiej Morzycki.  

- Warto zauważyć, że naturalną konsekwencją takiej polityki jest obserwowany od lat wzrost konsumpcji czystego etanolu pod postacią alkoholi mocnych. Umocnił się on dodatkowo w pandemii – podczas, gdy w 2020 roku sprzedaż piwa spadła, wzrosły wolumeny wódki, whisky, ginu, rumu, brandy i in. W przypadku piwa kilkuletni już trend spadkowy był widoczny również w 2020 roku i nadal go widzimy  po styczniu 2021 r.  Konsumpcja alkoholu pod postacią piwa spada, a piwa bezalkoholowe zaczynają przewyższać sprzedażą piwa mocne, a te ostanie od kilku lat systematycznie spadają, wbrew temu, co twierdzi przemysł spirytusowy publicznie – podkreśla dyrektor generalny ZPPP Browary Polskie.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole małpki RSS ALERT    /    podatek od małpek RSS ALERT    /    podatek cukrowy RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT    /    ZPPP Browary Polskie RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT    /    Bartłomiej Morzycki RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!