Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Branża piwna: sezon słaby, z niepokojem patrzymy na HoReCa, potrzebna interwencja państwa

Maj i majówka, czyli tradycyjny początek sezonu piwnego, nie był dobry dla branży z powodu pandemii koronawirusa. Odmrożenie sektora HoReCa nie poprawiło sytuacji, a producenci piwa z dużym niepokojem obserwują sytuację branży gastronomicznej. - Potrzebna jest interwencja państwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Branża piwna: sezon słaby, z niepokojem patrzymy na HoReCa, potrzebna interwencja państwa
Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie fot. za LinkedIn

- Maj rozpoczynający się długim weekendem świątecznym od zawsze był symbolicznym początkiem sezonu piwnego. Stąd w miesiącu tym zawsze obserwujemy wyższą konsumpcję piwa w porównaniu z wcześniejszymi miesiącami roku. Niestety, tym razem epidemia i związane z nią ograniczenia odbiły się negatywnie na rynku piwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Morzycki.

- Przez dużą część miesiąca wciąż obowiązywały obostrzenia dotyczące spotykania się w większej grupie osób, zamknięte pozostawały restauracje, bary, puby i hotele. Pierwsze z tych miejsc zaczęły obsługiwać klientów dopiero w drugiej połowie maja. To wszystko sprawiło, że produkcja i sprzedaż piwa była wyraźnie poniżej poziomów z lat ubiegłych – dodaje.

Czytaj też: "Produkcja piwa jednak spada. GUS poprawia dane za kwiecień i podaje dane za maj 2020"

Dyrektor ZPPP Browary Polskie wskazuje też, że pełne odmrożenie sektora HoReCa nie poprawiło sytuacji.

- Pełne odmrożenie branży gastronomicznej nastąpiło w czerwcu, jednak fakt, że zniesiono większość obostrzeń nie spowodował, że klienci tłumnie wrócili do lokali. Niestety, wiele z nich albo w ogóle się jeszcze nie otworzyło po epidemii albo notuje znacznie mniejszy ruch niż zazwyczaj o tej porze roku. Wyjątkiem są lokale położone w popularnych miejscach wypoczynku gdzie dotarli już turyści – mówi Bartłomiej Morzycki.

- Piwo ponownie dostępne jest w lokalach, ale na powrót do poziomów konsumpcji w tym segmencie sprzed epidemii trzeba będzie jeszcze poczekać - dodaje.

Dyrektor Morzycki podkreśla, że producenci z dużym niepokojem obserwują sytuację branży gastronomicznej, której w obecnej sytuacji potrzebna jest interwencja państwa.

- Już na początku epidemii nasze browary odebrały z zamkniętych lokali niesprzedane piwo pomagając w ten sposób właścicielom. Teraz potrzebna jest interwencja państwa. Niektóre kraje wprowadziły już lub zapowiedziały np. obniżenie VAT na ofertę gastronomiczną – wskazuje Bartłomiej Morzycki.

- Podobne postulaty wysuwa się w Polsce, ostatnio uczynił to Związek Przedsiębiorców i Pracodawców publikując list do Premiera i raport pt. „Ratujmy polską gastronomię”, w którym apeluje się o jednolitą stawkę VAT 8 proc.. To byłaby natychmiastowa pomoc pozwalająca przetrwać wielu biznesom i uratować tysiące miejsc pracy w tym sektorze – dodaje.

Czytaj też: "ZPP apeluje o wprowadzenia jednolitej stawki VAT 8 proc. na usługi gastronomiczne"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    odmrożenie gospodarki RSS ALERT    /    Bartłomiej Morzycki RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT    /    sprzedaż piwa RSS ALERT    /    sprzedaż piwa w gastronomii RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.59.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!