Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Branża spirytusowa: dodatkowa opłata od „małpek” to atak na branżę

Strona 3 z 3

 „Piwo, dzięki możliwości reklamy zaczęło kojarzyć się z zabawą, przyjaźnią, „byciem cool”, a nie odpowiedzialną konsumpcją, która powinna cechować każdy rodzaj alkoholu. Wychowujemy nowe pokolenie, dla którego piwo – także przez wprowadzanie wersji bezalkoholowych – staje się zwykłym napojem. Równocześnie instytucje państwowe – PARPA, Rada Etyki Mediów czy Ministerstwo Zdrowia, są wobec tych faktów obojętne. Nieprzystająca do rzeczywistości ustawa o wychowaniu w trzeźwości doprowadziła do sytuacji, w której pijemy tyle samo czystego alkoholu na głowę, co w czasach PRL. Kolejne propozycje legislacji promujące piwo spowodują, że będziemy go pili nawet więcej” – dodaje Krzysztof Kouyoumdjian, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych CEDC.

Jak wynika z najnowszych badań IBRiS z listopada 2019 roku ankietowani nie mają także świadomości zawartości alkoholu w spożywanych napojach alkoholowych - uważają, że w kieliszku wódki znajduje się większa ilość czystego alkoholu niż w półlitrowej butelce piwa - tymczasem 50 ml kieliszek wódki zawiera mniej czystego alkoholu (16 g) co 0,5l butelki piwa (20 g). Brak wiedzy o przekłada się na większe przyzwolenie na spożywanie piwa przez nieletnich i prowadzenie samochodu po wypiciu „złocistego trunku”.

Zmiana stylu spożywania alkoholu w Polsce na rzecz alkoholi słabszych – główny cel preferencyjnego traktowania piwa w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi z 1982 roku – został osiągnięty, ale nie zmniejszył zjawiska nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu. Według najnowszych badań szkodliwość dla zdrowia zależy bezpośrednio od ilości spożytego  czystego alkoholu , a nie od tego, w jakim trunku jest  spożywany.

Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy apeluje do rządu o dokładną analizę struktury spożywania alkoholu przez Polaków i na jej podstawie opracowanie programu walki ze szkodliwą i ryzykowną konsumpcją alkoholu – piwa, wina i wyrobów spirytusowych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    Marek Sypek RSS ALERT    /    Witold Włodarczyk RSS ALERT    /    Krzysztof Kouyoumdjian RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    podatki RSS ALERT    /    akcyza na alkohol RSS ALERT    /    podatek cukrowy RSS ALERT    /    podatek od małpek RSS ALERT    /    alkohole małpki RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Tomasz 2020-01-16 21:52:57
    Od razu zmowa browarów ... nie raz widzę jak stoją pod sklepami albo na przystanku i łoją te małpki zamiast piwa bo się tak nie rzucają w oczy jak większa puszka czy butelka po piwie ..
    • K1 2020-01-17 23:43:50
      To zobacz jak wiele osób kupuje 4-paki piwa. Generalnie niech każdy robi co uważa. Ale w Polsce branża browarnicza jest bardzo uprzywilejowana np względem spirytusowej.
  • Seb 2020-01-17 09:21:08
    Dobry tytuł! Generalnie walka z alkoholizmem, to atak na branżę :)
  • 110litrow piwa z UNII EU legalnie 2020-01-19 15:58:01
    PIS NiszczY branze piwowarska w pakiecie branza spirytiusowa!!! brednie mowiace ze dbaja o zdrowie Polakow podwyzszjac akcyze sa dobre dla 6letnich Dorotek ktore sa na znakach drogowych przd przjesciem dla pieszzych..:)
  • pol 2020-01-22 22:12:12
    Jest pytanie kto ma sprzątać opakowania po tych tzw. małpkach, a jest ich dosłownie wszędzie pełno.
  • Piotr 2020-01-23 18:15:12
    Kogoś tu mocno boli (...) za przeproszeniem. Nie wiem kto pisze takie artykuły, ale chyba z choinki się urwał. Oczywiście branża piwowarska uprzywilejowana a my biedni w spirytusowej ledwo koniec z końcem wiążemy....śmiech na sali i kłamliwa propaganda. Autor ma chyba ludzi za totalnych idiotów a sam pisząc takie bzdury udowadnia, że też się do tego grona zalicza...sorry. Pozdrawiam

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!