Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Branża spirytusowa: sprzedaż alkoholu przez internet to ratunek dla HoReCa i branży alkoholi

Umożliwienie sprzedaży alkoholu przez internet byłoby w obecnej sytuacji ratunkiem nie tylko dla branży alkoholi, ale przede wszystkim dla sektora HoReCa, dzięki czemu można byłoby ocalić wiele miejsc pracy i ratować ten sektor. - Jeśli alkohol jest w Polsce sprzedawany legalnie, to nie bądźmy hipokrytami, żeby nie pozwalać sprzedawać go przez internet – ocenia branża spirytusowa i apeluje do rządu o otwarcie tego kanału sprzedaży dla alkoholi.

Branża spirytusowa: sprzedaż alkoholu przez internet to ratunek dla HoReCa i branży alkoholi
Witold Włodarczyk, prezes Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy fot. ZP PPS

W obliczu trwającej pandemii koronawirusa wiele branż stoi przed widmem bankructw, trudności w funkcjonowaniu oraz osiąganiu przychodów. Branża HoReCa jest obecnie niemal w stanie hibernacji, bowiem w obliczu wprowadzonych przez rząd obostrzeń możliwa jest tylko sprzedaż jedzenia na wynos i z dowozem.

- Biorąc pod uwagę to, co wydarzyło się z rynkiem tzw. on-trade, który od miesiąca praktycznie nie istnieje, to dla restauracji byłby pewien rodzaju ratunek – mówił podczas konferencji prasowej on-line Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy pytany o kwestię sprzedaży alkoholu przez internet.

I dodał, że branża spirytusowa prowadzi rozmowy z rządzącymi w sprawie sprzedaży alkoholu on-line, ale na razie nie ma żadnych decyzji. - Są takie rozmowy, ale różni politycy podchodzą do tego bardzo różnie i nie ma żadnej decyzji. Według nas mogłoby to nawet być rozwiązanie czasowe, czyli tylko na czas pandemii, a jeśli się sprawdzi, to wtedy można byłoby wrócić do tego tematu – mówił Witold Włodarczyk.

Wskazał, że branża spirytusowa sprzedaje ok. 15 proc. alkoholu w tzw. on-trade, czyli do kanału HoReCa, ale nie można porównywać zakupu alkoholu przez internet ze sprzedażą alkoholu w klubach, pubach, czy restauracjach, bo tam sprzedaż była o wiele większa.

- Kanał internetowy nie zastąpi w 100 proc. kanału HoReCa, ale bardziej chodzi tu o ratowanie miejsc pracy, bo trzeba pamiętać, że w wielu pubach i klubach to alkohol jest motorem obrotu, a jeśli dziś kluby są zamknięte, to z samego tylko wydawania posiłków nie utrzymają rentowności – podkreślał Witold Włodarczyk.

- Jeśli branża HoReCa może dostarczać swoim konsumentom posiłki do domu, to wraz  z tym powinni mieć możliwość dostarczania również alkoholu. Jaki problem jest w tym, żeby alkohol był dostarczany przez internet? Wiele krajów już się na to zdecydowało m.in. Łotwa, czy Korea Płd. i wiele rynków nie ma z tym problemu – argumentował.

- Jeśli alkohol jest w Polsce sprzedawany legalnie, to nie bądźmy hipokrytami, żeby nie pozwalać sprzedawać go przez internet, który jest przecież legalnym kanałem dystrybucji. Nie ma żadnego powodu, dla którego nie można byłoby sprzedawać alkoholu przez internet – mówił też Witold Włodarczyk.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu przez internet RSS ALERT    /    Witold Włodarczyk RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    Puby RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!