Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Branża winiarska liczy straty. Zakaz handlu przez Internet wielkim problemem sektora

Mijające dwa miesiące były wielkim wyzwaniem dla prowadzących działalność gospodarczą – przyznają szefowie firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. W marcu walczono o utrzymanie produkcji, ciągłość dostaw i zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom. W kwietniu pojawiły się problemy ze zbytem towaru spowodowane drastycznymi ograniczeniami w handlu. Dziś firmy z branży winiarskiej liczą straty, a te byłyby znacznie mniejsze, gdyby przedsiębiorcy mogli sprzedawać swoje produkty przez Internet. W czasie, gdy wszyscy inni przenoszą aktywność do sieci, winiarze zrobić tego nie mogą. Powód? Polskie prawo.

Branża winiarska liczy straty. Zakaz handlu przez Internet wielkim problemem sektora
firmy z branży winiarskiej liczą straty, a te byłyby znacznie mniejsze, gdyby przedsiębiorcy mogli sprzedawać swoje produkty przez Internet. fot. Shutterstock

Czytaj też: "Sprzedaż alkoholi w internecie? Najwyższy czas zapytać kiedy, a nie czy będzie możliwa"

Krajobraz po „zamrożeniu” gospodarki

- Spadki? W naszej firmie w ciągu ostatnich dwóch miesięcy sięgają około 20 % - otwarcie przyznaje Grzegorz Bartol, wiceprezes firmy Bartex.

– A to głównie ze względu na brak klientów w sklepach  wielkopowierzchniowych, kiepskie nastroje społeczne  oraz praktycznie brak organizacji zabaw, spotkań i imprez masowych. Dodatkowo niepewność  jutra (praca, zarobki, ograniczenia życia towarzyskiego ) ogranicza impulsywne kupowanie alkoholi - dodaje.

Wbrew obawom, czas pandemii nie przyniósł więc wzrostu konsumpcji napojów winiarskich. Jak mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa, konsumenci najchętniej wybierali w tym czasie marki znane i sprawdzone. Zdecydowanie straciły produkty konsumowane zazwyczaj w większym gronie.

- Dla wielu branż był to trudny okres – daleko posunięty konsumpcjonizm został brutalnie zatrzymany, a konsumenci zmuszeni byli do zdefiniowania na nowo swoich potrzeb i wartości - mówi Tomasz Leszko, Członek Zarządu, Dyrketor ds. Marketingu w firmie Henkell  Freixenet Polska Sp. z o. o. 

-  W efekcie powstało zapotrzebowanie na innego rodzaju dobra czy usługi. Zyskały na znaczeniu rozwiązania, które najlepiej sprawdzają się w izolacji domowej. Zakładamy, że ta drastyczna zmiana jest procesem tymczasowym i właśnie zaczynamy stopniowy powrót do normalności. Już dziś wiemy, że powrót ten obwarowany jest w przypadku wielu branż ciągle jeszcze wieloma ograniczeniami. Czas pokaże, na ile wpłynie to na kondycję firm - dodaje.

W trudnej sytuacji  postawieni zostali także polscy producenci wina (wg danych KOWR w Polsce mamy 294 winnice, które w 2020 roku wyprodukują wino z areału ok. 470 ha ). W wielu z nich sprzedaż praktycznie zamarła.  - Hotele, restauracje, sklepy z winem w centrach handlowych przestały funkcjonować, co spowodowało całkowite zatrzymanie sprzedaży wina do tych miejsc – mówi Zbigniew Turnau, współwłaściciel Winnicy Turnau.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu przez internet RSS ALERT    /    sprzedaż wina przez internet RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    internet RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.52.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!