Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Branżę piwną w Europie pogrąża nie tylko Covid-19

Pandemia koronawirusa COVID-19 nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na spadki sprzedaży piwa na rynkach w Europie – wynika za analiz GlobalData.

Branżę piwną w Europie pogrąża nie tylko Covid-19
Pandemia koronawirusa COVID-19 nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na spadki sprzedaży piwa w Europie fot. Shutterstock

Wyniki za 2020 r. opublikowane ostatnio przez browary europejskie, takie jak m.in. Heineken i Carlsberg, pokazują, że konsumpcja piwa została dotknięta znacznym spadkiem w 2020 r., a zamknięcie lokalnych punktów handlowych utrudniło sprzedaż obu firm – ocenia zajmująca się danymi i analizami firma GlobalData.

- Chociaż COVID-19 wywarł ogromny wpływ na rynek piwa, konsumpcja w regionie, w tym w Europie Wschodniej, już była w fazie spadków. Region odnotował roczny spadek (CAGR) o 0,1 proc. w latach 2015–2019, co wskazuje, że jest to głębszy problem - komentuje Holly Inglis, analityk rynku napojów napojów w GlobalData.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Przychody firmy Heineken spadły o 11,9 proc. w 2020 r., a sprzedaż w Europie została silnie dotknięta w drugim i czwartym kwartale przez zamknięcie restauracji, barów i pubów. Firma zapowiedziała ​​przekształcenia w biznesie i zmniejszenie liczby pracowników o 8 tys.

Carlsberg również podał, że jego wolumen sprzedaży piwa w Europie Zachodniej spadł o 4,3 proc. w 2020 roku, w wyniku zamknięcia tych samych kanałów sprzedaży, mimo że firma dokonała kilku przejęć w Niemczech (Wernesgruner Brewery) i Wielkiej Brytanii (Marston’s).

- Zmieniające się zachowania konsumenckie pod względem spożycia alkoholu powodują spadek popytu na piwo, mimo coraz większej oferty wariantów o niskiej zawartości alkoholu lub bezalkoholowych, takich jak Grimbergen 0,0%, Guinness 0,0% i Gorkovskaya Brewery IPA 0,0%. Marki muszą walczyć też z rosnącymi obawami konsumentów o kwestie zrównoważonego rozwoju, zaś procesy produkcyjne są coraz częściej badane pod kątem wpływu browarnictwa i warzenia piwa na środowisko – wskazuje Holly Inglis.

Z badań GlobalData wynika również, że dwa największe w Europie rynki konsumenckie piwa, Rosja i Niemcy, zanotowały w latach 2015-2019 spadki. Obie wspomniane firmy zanotowały roczne zniżki sprzedaży na tych rynkach odpowiednio o 0,7 proc. i 0,9 proc. (CAGR), ponieważ konsumenci już od jakiegoś czasu priorytetowo traktują ograniczenia w spożyciu alkoholu i dbanie o zdrowie.

- Od czasu COVID-19 w Niemczech około 30 proc. konsumentów przestało kupować produkty piwne lub kupuje je w mniejszych ilościach albo rzadziej. To pokazuje, że ​​pandemia przyspieszyła już wcześniej pojawiający się trend związany z kwestiami zdrowotnymi, a konsumenci bez wątpienia koncentrują się teraz na konsumpcji sprzyjającej budowaniu odporności i zdrowia – zaznacza też Inglis.

Chcesz zacząć sprzedawać produkty w sieci? Szeroką ofertę kupna/sprzedaży produktów rolno-spożywczych znajdziesz w serwisie Giełda Rolna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Carlsberg Group RSS ALERT    /    Heineken RSS ALERT    /    GlobalData RSS ALERT    /    Holly Inglis RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Daniel 2021-03-23 06:25:29
    Po pierwsze zamknięte lokale a po drugie i najważniejsze jak produkuje się te pomyje i na wyrost nazywa piwem to kto niby ma to kupować? Napój piwopodobny śmierdzący spirytusem to ma być piwo?
  • Pomorzanin 2021-03-23 23:36:54
    Tak. Te obawy o zrównoważony rozwój. Co za bzdety. Powodzenia w bubie nie ma innych tematów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.231.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!