Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Brokreacja ruszyła z drugim crowdfundingiem, będzie budować własny browar

Brokreacja potrzebowała pięć lat, aby od podstaw zbudować solidne fundamenty pod sukces marki. Teraz przyszła pora na kolejny etap ekspansji, czyli budowę nowoczesnego browaru w Zatorze. Na początku września ruszyła druga emisja akcji. Spółka planuje pozyskać dodatkowe 2,4 mln zł na rozwój projektu za pośrednictwem platformy crowdfundingowej Beesfund. Ponad 1 mln zł jest już zebrane.

Brokreacja ruszyła z drugim crowdfundingiem, będzie budować własny browar
Według ekspertów, w perspektywie dekady udział piw rzemieślniczych w wartości rynku piwa wzrośnie z 0,5 proc. do nawet 6 proc. fot. Shutterstock

Branża piwna ciągle pokazuje swój wielki, jeszcze nie do końca wykorzystany potencjał. Potwierdził to rok 2019, który był dla kraftu wyjątkowo udany. Statystyki pokazują, że uwarzono najwięcej premierowych piw w historii (2457), a dynamika powstawania nowych browarów została podtrzymana. W zeszłym roku wystartowało w sumie 47 nowych browarów stacjonarnych i kontraktowych.  Jak pokazuje przykład takich piwnych potęg jak Czechy, czy Niemcy, rynek kraftu jeszcze długo pozostanie nienasycony.

Według szacunków ekspertów, w perspektywie dekady udział kraftu w wartości rynku piwa wzrośnie z 0,5% do nawet 6%. M.in. za sprawą tych obiecujących prognoz Brokreacja postanowiła właśnie teraz ruszyć z budową własnego browaru.

Brokreacja informuje, że według precyzyjnie przygotowanego projektu w Zatorze powstanie kompleks z pełnym zapleczem technologicznym i magazynowym. Łączna wartość inwestycji szacowana jest na 9,8 mln zł. Docelowa moc produkcyjna sięgnie natomiast 24 tys. hl piwa na rok. W kontekście dystrybucji, za Brokreacją przemawia rozpoznawalny styl etykiet i rozbudowana sieć kontaktów z marketami. Do tej pory piwa made in Brokreacja lądowały na półkach takich potentatów jak m.in. Lidl, Kaufland, Carrefour, Polomarket, Aldi, Auchan, czy Tesco.

- Pod jednym dachem znajdą się m.in. hale z tankami, warzelnia, pomieszczenie do leżakowania piwa w beczkach, laboratorium, czy linie do butelkowania i puszkowania piwa. Innym filarem inwestycji będzie gastronomia. Chcemy stać się kolejną atrakcją turystyczną w Zatorze, którzy już w tej chwili odwiedza 2 mln turystów rocznie. Będzie to szczególnie łatwe dzięki lokalizacji tuż obok Energylandii. Obok browaru powstanie restauracja i tap-room z przeszkloną ścianą, a sam browar będzie udostępniony dla zwiedzających. - mówi prezes Browaru Brokreacja S.A. Mateusz Górski.

Właściciele Brokreacji chcieliby jak najszybciej wbić w ziemię pierwszą łopatę. Ostatni rok był niezwykle intensywny. Firma pozyskała strategicznego inwestora i zgromadziła pokaźne aktywa: działkę budowlaną, promesę od banku na kredyt o wartości 6,7 mln zł i 1,7 mln zł od inwestorów z ubiegłorocznej emisji, i ponad 1 mln z tegorocznej. Jednak by dać przedsięwzięciu jeszcze więcej wiatru w żagle potrzebują dodatkowych funduszy. 

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    browary kontraktowe RSS ALERT    /    Brokreacja RSS ALERT    /    Mateusz Górski RSS ALERT    /    rynek piw rzemieślniczych RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    Beesfund RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.113.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!