Browar Amber wchodzi z piwem Pszeniczniak do sieci Biedronka
Piwo Pszeniczniak z Browaru Amber od czwartku 31 stycznia jest dostępny w 2500 sklepów Biedronki. To specjalna sprzedażowa akcja dyskontu, podczas której klienci mogą zakupić na co dzień niedostępne piwa kraftowe.

Sieć sklepów Biedronka w roku 2019 kontynuuje akcje specjalne, w ramach których na półkach jej sklepów pojawiają się produkty premium. Od czwartku ruszyła sprzedaż piw rzemieślniczych m.in. Pszeniczniaka z pomorskiego Browaru Amber. Piwo jest dostępne w 2500 punktach na terenie całej Polski, w atrakcyjnej cenie 3,99 zł. za butelkę.
- Bardzo cieszymy się, że jedno z kluczowych piw Ambera trafiło na półki tej największej sieci handlowej w Polsce. Dzięki temu możemy dotrzeć z naszym produktem do klienta, który ceni sobie wysoką jakość, a nie zawsze miał możliwość kupić nasze produkty w sklepie, w którym robi zakupy - mówi Ewa Soroka, brand manager Browaru Amber.
Pszeniczniak, jak sama nazwa wskazuje, to piwo pszeniczne wytwarzane metodą górnej fermentacji przy użyciu żywych drożdży pochodzących z własnej stacji propagacji. Do jego warzenia używa się też słodów jęczmiennych i pszenicznych najwyższej jakości, wyselekcjonowanych odmian chmielu oraz wody z własnego ujęcia.
Metoda górnej fermentacji jest stosowana głównie w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii. W Polsce nadal pozostaje domeną małych producentów, często stosowana jest przez browary restauracyjne do tworzenia gatunków bardziej niszowych. Do piw górnej fermentacji należą między innymi piwa typu stout, ale, pszeniczne.
Browar Amber to regionalny, rodzinny browar mieszczący się w miejscowości Bielkówko pod Gdańskiem. Posiada własne ujęcie wody ze studni głębinowej. Roczne maksymalne moce produkcyjne browaru to 200 000 hl. Zakład jest członkiem Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich, Stowarzyszenia Turystyczne Kaszuby oraz Pomorskiego Klubu Dobrej Marki.
Browar Amber koncentruje się na sprzedaży swojego piwa głównie w regionie Pomorza Gdańskiego i północnej Polski. Rozwija także dystrybucję w wielu miastach Polski, przez sklepy wyspecjalizowane, lokale gastronomiczne oraz sieci handlowe. Prowadzi eksport własnych marek do USA i Danii.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.