Browar Gontyniec zmaga się ze spadkami sprzedaży piwa
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 15-11-2014, 11:29

W sprawozdaniu jednostkowym za trzeci kwartał br. przychody są niższe o 3,20 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy 2014, niższe o 6,67 mln zł.
Jak tłumaczy grupa w raporcie finansowym, znaczny spadek sprzedaży jest efektem niższej sprzedaży piwa w bieżącym roku oraz niższej wartości pozostałych zdarzeń sprzedażowych nie związanych z działalnością podstawową spółki. Dlatego też, spadek sprzedaży piw jest mniejszy niż spadek przychodów ogółem zarówno w odniesieniu do trzeciego kwartału, jak i dziewięciu miesięcy br.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Sprzedaż piwa w trzecim kwartale 2014 r. wyniosła 2,18 mln zł, co jest spadkiem o 43,1 proc. względem analogicznego okresu roku ubiegłego, gdy sprzedaż piwa wyniosła 3,83 mln zł. Sprzedaż opakowań w minionym kwartale wyniosła 659 tys. zł wobec 1,24 mln zł przed rokiem (spadek o 47,1 proc.). Tymczasem całkowite przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2014 r. zmalały o 51,9 proc. względem trzeciego kwartału roku ubiegłego. Wyniosły 2,96 mln zł wobec 6,17 mln zł przed rokiem.
Browar Gontyniec w raporcie kwartalnym tłumaczy, że spadek sprzedaży piwa był efektem kilku niesprzyjających czynników. To m.in. znacznie niższa sprzedaż realizowana do sieci handlowych (kanał nowoczesny), które rozszerzyły ofertę piw regionalnych wprowadzając piwa konkurencji, w sytuacji nie rosnącego rynku; zmniejszenie sprzedaży w związku z likwidacją nierentownej własnej sieci sprzedaży detalicznej; oraz zbyt mało czasu na odbudowę kanału tradycyjnego, zaniedbanego w ubiegłych latach.
Zdaniem spółki, do spadku sprzedaży piwa przyczyniło się także mało atrakcyjne portfolio produktów, które zarówno wizerunkowo, jak i rodzajowo zbyt długo nie było odświeżane, a także silna konkurencja cenowa ze strony innych browarów regionalnych oraz niektórych marek piw korporacyjnych, które plasowane są na rynku jako marki regionalne. Poza tym na spadek sprzedaży wpływ miały ograniczone środki finansowe na kapitał obrotowy w związku z koniecznością ponoszenia wyższych niż planowano kosztów inwestycji w Kamionce i opóźnieniem nowej emisji akcji w stosunku do pierwotnych planów.
Niższe przychody ze sprzedaży oraz koszty związane z realizowaną inwestycją w Kamionce wpłynęły na poziom zrealizowanych wyników finansowych. W trzecim kwartale 2014 i narastająco za trzy kwartały 2014 spółka osiągnęła stratę netto zarówno jednostkową jak i skonsolidowaną.
Skonsolidowana starta netto za trzeci kwartał 2014 wyniosła 0,6 mln zł, natomiast jednostkowa strata netto w trzecim kwartale wyniosła 0,8 mln zł. Narastająco za trzy kwartały 2014 roku skonsolidowana strata wyniosła wartość 2,4 mln zł, a jednostkowa 3,3 mln zł.
Osiągnięte wyniki w roku 2014 znacznie odbiegają od osiągniętych wyników w analogicznym okresie roku ubiegłego. Suma bilansowa na dzień 30 września 2014 r. wynosiła w bilansie skonsolidowanym 38,2 mln zł, a w bilansie jednostkowym 41,6 mln zł. Odpowiednio w roku ubiegłym było to 53,3 mln zł w bilansie skonsolidowanym i 50,6 mln zł w bilansie jednostkowym.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Polacy zrezygnują z piwa i wina? Jak inflacja wpływa na branżę alkoholową?
-
Biedronka rusza z piwną odsieczą. Do 20 butelek piwa gratis na długi czerwcowy weekend
-
Piwo za darmo i niższe ceny produktów na grilla w znanej sieci handlowej
-
11 czerwca odbędzie się 3. Festiwal Piwowarów Domowych
-
Produkcja i sprzedaż piwa wciąż spadają
-
Kompania Piwowarska i M/platform rozszerzają współpracę
-
casualowy piątek
Sezon piwny 2022: Ok. 40 nowości od 3 największych koncernów. Czym jeszcze zaskoczą?
-
Chcieli sprzedawać piwo po cenach z lat 50. Okazało się to nielegalne
-
Polacy piją mniej piwa. Ale segment premium zyskuje. Pinta chwali sie wynikiem
-
Łomża promuje radlery w nowej kampanii
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
komentarze (0)