Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Jana: znak „piwo kraftowe” na etykietach może wprowadzać konsumentów w błąd

W mediach dość szerokim echem odbiła się w tym tygodniu informacja o wprowadzeniu na etykietach piwnych pochodzących od rzemieślniczych browarów stacjonarnych oraz kontraktowych znaku graficznego „piwo kraftowe”. Komunikacyjnie może to jednak zmylić konsumentów – wskazuje rzemieślniczy Browar Jana z Zawiercia.

Browar Jana: znak „piwo kraftowe” na etykietach może wprowadzać konsumentów w błąd
fot. materiały prasowe

Próba zdefiniowania „rzemieślniczości” lub zamiennie stosowanej w nazewnictwie „kraftowości” piwa, choć ideologicznie i świadomościowo jest w Polsce bardzo potrzebna, to jej ostatni wydźwięk medialny budzi zastrzeżenia, zarówno środowiska samych browarów rzemieślniczych, jak i środowiska osób zaangażowanych w propagowanie piwnej rewolucji w Polsce.

- Przedstawiony opinii publicznej graficzny znak „piwo kraftowe” wraz ze swoją komunikacją sugeruje, że tylko piwo sygnowane tym znakiem jest piwem rzemieślniczym, a nie np. koncernowym. Świadczą o tym nagłówki komunikatów prasowych, które pojawiły się ostatnimi dniami na portalach informacyjnych oraz branżowych – informuje Browar Jana.

- O ile idea przekazania klientom detalicznym odpowiedniej wiedzy, która pozwoli im świadomie odróżniać piwo prawdziwie rzemieślnicze od tzw. „farbowanych lisów”, które swoimi etykietami i komunikacją udają rzemiosło, w rzeczywistości będąc piwami koncernowymi, jest z punktu widzenia piwnej rewolucji niezwykle ważna. Niestety zaprezentowana przez PSBR forma komunikatu uderza w grupę ponad 300 browarów rzemieślniczych, kontraktowych oraz restauracyjnych, które nie są zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Browarów Rzemieślniczych (PSBR) – czytamy w informacji przesłanej przez spółkę.

Spółka podkreśla, że komunikaty medialne mówiące o tym, że widząc na etykiecie piwnej znak „piwa kraftowego”, unikniemy wpadki i nie sięgniemy po piwo koncernowe, mają bardzo pejoratywny wydźwięk kosztem browarów niezaangażowanych w tę zrzeszającą 32 browary organizację.

- Jest to o tyle istotne, gdyż na polskim rynku już od kilku lat z sukcesem funkcjonuje m.in. znak „Polskie Piwo Rzemieślnicze”(PPRZ) – sygnowany przez Rzemieślniczy Browar Jana oraz współpracujące z nim browary kontraktowe. Co więcej, ta forma uzyskania i posługiwania się znakiem, którym od kilku lat wyróżnione są piwa kraftowe, nie wymaga żadnych opłat i składek członkowskich. Po weryfikacji produktu i browaru, która odbywa się m.in. na podstawie używanych do produkcji piwa surowców oraz znajomości sztuki warzenia, dany browar rzemieślniczy ma możliwość sygnowania swojego piwa znakiem „Polskie Piwo Rzemieślnicze”. Aktualnie symbolem „PPRZ” poza pomysłodawcą idei - Browarem Jana posługują się takie polskie browary jak: Golem, Karuzela, Browincja, Bespoke czy Brodacz – podkreśla Browar Jana.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    piwa kraftowe RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    Browar Jana RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    znakowanie produktów spożywczych RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Pan Wiesiek 2020-10-15 11:07:23
    piwo kraftowe, polskie piwo rzemieślnicze, laur konsumenta, doceń polskie. wszystko jeden pies ktoś płaci i może sobie dać znaczek jaki mu sie tylko podoba. jaki w tym sens?
    • Rasta Jerzy 2020-10-15 12:17:55
      Zgadzam się, że to fabryka "abonamentów" i stałego pasywnego przychodu dla organizacji. Chociaż w tekście napisano, że ten symbol - Polskie piwo rzemieślnicze jest do otrzymania za fryty. Jak się przejdzie "audyt" jakości.
  • Pytający 2020-10-16 11:51:52
    Żaden problem. Każdy kupuje ze znaczkiem jakim chce. Browar Jana też może przystąpić.
    • Zenon 2020-10-16 12:33:29
      Nie może, bo robi za słabe piwo - nikt ich tam nie przyjmie. Jeszcze nigdy nie piłem dobrego piwa sygnowanego ich logiem :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!