Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Kormoran zmienił proces technologiczny produkcji piwa z powodu sytuacji epidemiologicznej

Browar Kormoran z Olsztyna zmienił ostatni etap procesu technologicznego produkcji najpopularniejszego piwa, by uchronić napój przed zepsuciem i umożliwić sklepom jego sprzedaż - poinformował przedstawiciel browaru Paweł Błażewicz. Przyznał, że w związku z epidemią sprzedaż piwa jest utrudniona.

Browar Kormoran zmienił proces technologiczny produkcji piwa z powodu sytuacji epidemiologicznej
fot. shutterstock

Chodzi o produkcję piwa świeżego przez lokalny Browar Kormoran w Olsztynie. Piwo to stanowi 20 proc. produkcji Browaru Kormoran i jest najpopularniejszym gatunkiem produkowanym przez ten browar.

"Data przydatności tego piwa do spożycia wynosiła dotąd 30 dni. W związku z sytuacją epidemiologiczną, gdy w sklepach może na raz przebywać zaledwie kilka osób sprzedaż piwa w niespełna miesiąc była dla naszych partnerów niemal niemożliwa. Ponieważ prawo nie pozwala na dokonywanie zwrotów piwa do browarów czyniło to sytuację naszych partnerów nieciekawą. Nam też zależy na tym, by sprzedać wyprodukowane piwo" - powiedział Paweł Błażewicz z Browaru Kormoran.

Aby wydłużyć termin przydatności piwa świeżego do spożycia Browar Kormoran zmienił ostatni etap procesu technologicznego. "Zaczęliśmy pasteryzować to piwo, ale nie czynimy tego metodą taką, jaką stosują duże browary, tzn. nie pasteryzujemy samego piwa. Pasteryzujemy butelkę napełnioną napojem i zakapslowaną polewając ją gorącą wodą i trzymając odpowiedni czas w wysokiej temperaturze. To przypomina trochę babciny proces pasteryzacji domowych przetwowrów" - powiedział PAP Błażewicz i dodał, że dzięki temu procesowi pasteryzacji termin przydatności piwa do spożycia wydłużył się do 6 miesięcy.

"Taka pasteryzacja nie wpływa też na smak piwa" - zapewnił Błażewicz. Dodał, że gdy browar poinformował o pasteryzacji swoich kontrahentów-sprzedawców ci przyjęli tę informację "z wielka ulgą i ogromnym zadowoleniem".

Błażewicz przyznał, że gdyby nie udało się wydłużyć przydatności terminu spożycia tego gatunku piwa browar stanąłby na krawędzi. "Robimy wszystko, by przez ten trudny okres przejść bez zwalniania ludzi i bez komplikacji dla naszych dostawców i sprzedawców" - powiedział przedstawiciel browaru.

Browar Kormoran powstał w 1993 roku. Oferuje blisko 40 różnych piw, zatrudnia blisko 30 osób. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Browar Kormoran RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Kuba 2020-04-16 14:55:39
    a inne browary to jak pasteryzują "same piwo" a nie butelkę? Pytam z ciekawości, bo z tego co wiem, pasteryzacja polega na podgrzaniu, przytrzymaniu w temp. ok 90 stopni i schłodzeniu. Więc przepuszczenie xxx szt. butelek przez pasteryzator wydaje mi się oczywistym rozwiązaniem i jakoś innego sobie nie wyobrażam
    • PIOTR 2020-04-16 17:10:05
      Można też pasteryzować piwo, a następnie przelewać do wcześniej wyjałowionych butelek.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!