Browar Pinta hurtem wchodzi do Makro
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 28-11-2018, 12:10

– W ten sposób chcemy zachęcać nowe osoby do spróbowania kraftowych piw – mówi Grzegorz Zwierzyna, prezes zarządu Browaru Pinta.
Do sieci Makro trafiła niemal połowa z ponad 4 tys. 4-paków wyprodukowanych przez Pintę. Reszta będzie sprzedawana w niezależnych sklepach detalicznych.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
– Duże sieci poprawiają dostępność piwa kraftowego szczególnie tam, gdzie nie ma specjalistycznych sklepów i multitapów” – mówi Grzegorz Zwierzyna. Według jego szacunków, tą droga sprzedaje się około jednej trzeciej z około 17 tys. hl piwa warzonego przez Pinte.
Pionierzy piwnej rewolucji w Polsce oferują już swoje piwa w sieciach: Carrefour, Auchan, Intermarche, Winnica Lidla, POLOmarket, Kaufland na południu Polski i w sklepach na stacjach benzynowych BP. Od niedawna „Atak Chmielu”, „A ja pale ale” czy „Pierwszą pomoc” mogą kupić też klienci sieci Stokrotka i Aldi.
– Tą drogą sprzedajemy kilka naszych najpopularniejszych marek. Tymczasem co roku warzymy piwa w kilkudziesięciu stylach, więc głównym kanałem dystrybucji naszej oferty pozostają tradycyjne hurtownie, multitapy, festiwale piw rzemieślniczych i sklepy specjalistyczne – twierdzi Grzegorz Zwierzyna.
W stworzonym specjalnie na Boże Narodzenie 4-paku, z butelkami o pojemności 330 ml, znajduje się świąteczny porter „Wesołych Świąt”, do warzenia którego była użyta duża ilość ekwadorskiej łuski kakaowca. Najmocniejszym – 11,5-proc. – piwem w zestawie jest tzw. wino wielozbożowe „Dożynki”. Powstało ze słodów czterech odmian zbóż: jęczmienia, owsa, pszenicy i żyta. Za nawiązanie do kraftowej klasyki można uznać podwójne IPA „Quatro” z dosadną goryczką amerykańskiego chmielu i intensywnym aromatem cytrusów, owoców tropikalnych i żywicy. Z zupełnie innych rejonów mapy piwnych stylów pochodzi likier piwny „Kwas My”. Do jasnego zakwaszonego piwa piwowarzy PINTY dodali świeżo wyciśnięty sok z cytryn i – w celu uzyskania efektu likieru – dosłodzili całość ksylitolem.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Blisko połowa Polaków kupuje piwo bezalkoholowe
-
350 restauracji i nowe regiony na szlaku Polskich Skarbów Kulinarnych
-
Mimo upałów spadła sprzedaż piwa
-
Makro zakończyło cykl spotkań dla HoReCa w ramach Polskich Skarbów Kulinarnych
-
Makro Polska ma nowego dyrektora pionu handlowego
-
Polacy zrezygnują z piwa i wina? Jak inflacja wpływa na branżę alkoholową?
-
Makro Polska otwiera kolejny sklep ambasadorski Odido w nowym formacie
-
Biedronka rusza z piwną odsieczą. Do 20 butelek piwa gratis na długi czerwcowy weekend
-
Piwo za darmo i niższe ceny produktów na grilla w znanej sieci handlowej
-
11 czerwca odbędzie się 3. Festiwal Piwowarów Domowych
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)