Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar PINTA: zmieniło się wszystko poza tym, że nadal warzymy piwo (wywiad)

Negatywne skutki pandemii koronawirusa odczuwają także producenci piwa. O funkcjonowaniu browaru w czasach pandemii rozmawiamy z Ziemowitem Fałatem, współwłaścicielem i głównym piwowarem Browaru PINTA.

Browar PINTA: zmieniło się wszystko poza tym, że nadal warzymy piwo (wywiad)
Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru Pinta i jego główny piwowar, fot. PTWP

Portalspozywczy.pl: Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na działalność browaru?

Ziemowit Fałat: Można powiedzieć, że zmieniło się wszystko poza tym, że nadal warzymy piwo. Browar zaostrzył procedury higieniczne. Ograniczyliśmy kontakty między pracownikami i z osobami z zewnątrz. Tam gdzie to możliwe, wprowadziliśmy pracę zdalną. Wspólne warzenie z browarami ze Szwajcarii i Rumunii - w zakresie konsultacji receptury i nadzoru nad przebiegiem warzenia - przeprowadziliśmy on-line. Musieliśmy odwołać udział w kilkunastu festiwalach i kranoprzejęciach w Polsce i za granicą, a w zamian zwiększyć aktywność w social mediach. Skupiamy się na tym, żeby ludzie pozamykani w domach nie stracili kontaktu z ofertą browarów rzemieślniczych.

Czy wyłączenie sektora HoReCa z działania, wpłynęło na sprzedaż piw z portfolio Pinty?

HoReCa to kluczowy kanał sprzedaży większości browarów rzemieślniczych, więc ograniczenia spowodowane epidemią postawiły pod ścianą setki firm i ludzi związanych z polskim kraftem. PINTA w HoReCa robiła 15% ilości sprzedaży, ale ten kanał jest bardzo ważny również z powodu możliwości bezpośredniego kontaktu z ludźmi, promowania nowych piw i prezentowania nowości. Bez niego jesteśmy jak zima bez śniegu - tak samo się nazywa, ale wygląda zupełnie inaczej.

Te same restrykcje, które spowodowały zamknięcie pubów, dotknęły też piwne festiwale - kolejny kanał bardzo ważny dla browarów rzemieślniczych. Załamanie przyszło w momencie, w którym coraz więcej restauracji i hoteli wprowadzało do swojego menu piwa kraftowe. To zatrzymało bardzo ważny dla nas trend. Po raz pierwszy od ponad 5 lat nasze piwo z serii PINTA Miesiąca nie pojawiło się w kwietniowej ofercie na wyłączność współpracujących z nami pubów. Dlatego Golden April zamiast do kegów rozlaliśmy do butelek i wysłaliśmy do sklepów. Dochód z jego sprzedaży przeznaczymy na pierwszą pomoc pubom, po tym jak znowu zostaną otwarte.

Jak wygląda sprzedaż piw Pinty w detalu w czasach pandemii? Czy zmniejszyła się?

Ludzie zamknięci w domach i pozbawieni możliwości towarzyskich spotkań na pewno mają inne podejście do konsumpcji. Epidemia zmieniła nastroje nas wszystkich. To wpływa też na sprzedaż piwa w detalu. Mamy nadzieję, że to chwilowe osłabienie, ale w porównaniu do prognoz ilość zamówień z detalu zmalała o 20-25%. W mediach społecznościowych widzimy, że fani kraftu nadal szukają dobrych piw, ale trudniej jest im do nich dotrzeć. Dlatego skutki zamętu w detalu i sklepach specjalistycznych staramy się złagodzić większą ofertą w sprzedaży on-line. Rozwijamy ją np. w zaprzyjaźnionym z nami sklepie smakpiwa.pl.

więcej informacji:

PINTA RSS ALERT    /    browar RSS ALERT    /    Kraft RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    koronawirus w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!