Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Szreniawa, czyli browar w muzeum dzięki współpracy z samorządem

Browar Szreniawa to stosunkowo nowy browar, który powstał na terenie muzeum niedaleko Poznania. Założyciele Browaru podkreślają, że dostosowanie części muzeum do stworzenia browaru jest rzadko spotykane i jest to zarazem pierwsza w historii współpraca prywatnego przedsiębiorstwa z jednostką samorządową.

Browar Szreniawa, czyli browar w muzeum dzięki współpracy z samorządem
casualowy piątek
fot. materiały prasoweBrowar Szreniawa to stosunkowo nowy browar, który powstał na terenie muzeum niedaleko Poznania.

Pomysłodawcami oraz założycielami browaru jest spółka Fifny Fyrtel z Poznania, którą tworzą Marek Górecki, zajmujący się sprzedażą i marketingiem produktu oraz Roman Ratajczak, technolog żywności z wieloletnim doświadczeniem, prowadzący firmę Food Innowacje.

- Początek roku przyniósł niespotykaną kooperację na rynku piw, dzięki której powstał Browar Szreniawa. Mieści się on na terenie Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, zaledwie 12 km od Poznania. To jedyne takie miejsce w Polsce i jedno z nielicznych w Europie, gdzie kultura i tradycja naprawdę łączy się z piwowarstwem – mówi Marek Górecki.

- Przystosowanie browaru do produkcji piw na terenie muzeum zajęło rok i zaowocowało limitowanymi seriami piw refermentowanych, w ręcznie numerowanych butelkach oraz serią piw pasteryzowanych – dodaje i zapewnia, że to nie koniec planów i rozwoju browaru.

Marek Górecki podkreśla, że Browar Szreniawa dopiero rozwija skrzydła, ale jego piwa można już dostać w marketach alkoholowych ,,Duży Ben” na terenie wielkopolski czy też w restauracjach na terenie Poznania.

- Liczba miejsc, w których jest dostępne piwo ciągle rośnie i nie planujemy zwalniać tempa. Planowane są także wycieczki po browarze, podczas których będzie można bardziej zagłębić się w historię samego piwa jak i browaru. To atrakcja dla pasjonatów piwowarstwa oraz ludzi chcących zobaczyć browar „od kuchni” – stwierdza Marek Górecki.

I wskazuje, że etykiety na piwie browaru nawiązują do historii majątku Szreniawa i znajdującej się na jego terenie gorzelni.

- Etykiety nawiązują do tradycji, choćby przez jelenia znajdującego się na butelce, który w przeszłości stał przed majątkiem Szreniawa oraz zabytkowej gorzelni. Z drugiej strony etykiety są bardzo estetyczne, proste i z mocniejszym akcentem kolorystycznym, co pokazuje nowoczesność i zderzenie się dwóch światów. Dzięki temu piwo przykuje uwagę szerokiego grona koneserów piwa – mówi Marek Górecki.

- Warto podkreślić jeszcze raz, że dostosowanie części Muzeum do stworzenia Browaru jest rzadko spotykane i jest to pierwsza w historii współpraca prywatnego przedsiębiorstwa  z jednostką samorządową - podkreśla.

Zdjęcia.pasteryzowane.jpg

Gorzelnia - Muzeum w Szreniawie 

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    Browar Szreniawa RSS ALERT    /    Marek Górecki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.202.44
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!