Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Wrężel szuka 4 mln zł na budowę własnego zakładu, całość inwestycji sięgnie 8 mln zł

Browar Wrężel, to kolejny browar rzemieślniczy, który szuka kapitału społecznościowego na budowę własnego zakładu. Spółka chce zebrać w crowdfundingu 4,2 mln zł, zaś inwestycja pochłonie ok. 8 mln zł. Ponadto browar chce w tym roku rozszerzyć mocno sieć dystrybucji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Olczyk, członek zarządu Browaru Wrężel.

Browar Wrężel szuka 4 mln zł na budowę własnego zakładu, całość inwestycji sięgnie 8 mln zł
fot. Browar Wrężel

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 17-01-2020, 10:28

W 2018 roku spółka zakupiła działkę pod budowę hali produkcyjnej, dzięki której wzrośnie produkcja, a jej koszty obniżą się o 30-40 proc. oraz możliwości dystrybucji. Aby móc rozpocząć budowę własnego browaru, spółka, za pomocą platformy Beesfund.pl, uruchomiła emisję akcji, która potrwa do 25 lutego.

- Beesfund to dla nas świetna okazja na pozyskanie dodatkowego kapitału na rozwój. Staramy się o zebranie kwoty 4 204 239 zł. Zbiórka planowana jest do 25 lutego br. Tak pozyskane środki posłużą nam do rozpoczęcia budowy własnego browaru. Zakupiliśmy już działkę budowlaną o pow. 11000 m2 w Łękawicy k/Żywca z udokumentowanym dostępem do doskonałej wody, co jest niezwykle ważne dla browaru – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Olczyk, członek zarządu Browaru Wrężel.

- Całość inwestycji to kwota około 8.000.000 zł. Zaczynamy od budowy hali produkcyjno-magazynowej z zapleczem socjalnym o pow. 1200 m2. Następnym etapem będzie budowa kompletnej linii do produkcji i napełniania piwa o wydajności do 24000 hl/rocznie - dodaje.

I zdradza, że nowa instalacja produkcyjna ma według wyliczeń zmniejszyć koszt produkcji piwa o ponad 30 proc. - Umożliwi nam większą elastyczność jego produkcji i pozwoli na wprowadzenie nowych odmian piwa, które są bardziej skomplikowane i wymagają długiego leżakowania – mówi Paweł Olczyk.

Browar Wrężel, którego historia rozpoczęła się w zaciszu domowej kuchni piwowara Adriana Kukuły w 2011 roku, osiem lat później, czyli w 2019 roku oferuje już 33 różne smaki i typy piwa i produkuje ponad 600 tys. butelek.

- Rok 2019 był dla nas czasem intensywnej pracy nad rozwojem i poszerzaniem oferty. W sumie na nasze portfolio składają się 33 różne smaki i typy piwa. To prawdziwy raj dla smakoszy i chętnych do testowania kolejnych propozycji. Mijające dwanaście miesięcy zamknęliśmy sprzedażą 621 820 butelek po 500 ml – mówi Paweł Olczyk.

Jakie plany ma browar na 2020 rok? - Najbliższe miesiące planujemy poświęcić na rozwój kolejnych sieci współpracujących z nami. Prowadzimy już zaawansowane rozmowy z Makro, Eurocash, Biedronką, Kauflandem czy stacjami Orlen. Obecnie można nas znaleźć w Auchan, Carrefour. Zakończyliśmy współpracę z TESCO – mówi Paweł Olczyk.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    Browar Wrężel RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Paweł Olczyk RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    finansowanie społeczne RSS ALERT    /    Beesfund RSS ALERT    /    rynek piw rzemieślniczych RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    NewConnect RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!