Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Alkohole i używki

Browary agresywnie walczą o konsumenta w obliczu stagnacji na rynku

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-07-2013, 15:38
To trudny rok dla browarów. Szefowie korporacji piwnych zapowiadają, że stagnacja w branży może potrwać do końca roku. Mimo to, a może właśnie dlatego, browary wypuszczają na rynek szereg nowości.
Browary agresywnie walczą o konsumenta w obliczu stagnacji na rynku
W sklepach w lipcu pojawiło się pierwsze w Polsce piwo z dodatkiem papryczki chili fot. Browar Amber

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wiosna i lato to najlepsze sprzedażowe miesiące dla browarów. Mimo pesymistycznych informacji płynących z branży, właśnie teraz zarówno duże koncerny, jak i regionalne browary najbardziej agresywnie walczą o klienta. Większość przygotowała na ten sezon specjalne letnie nowości. 

- W tym sezonie dzieje się bardzo dużo. W ogromnej mierze to zasługa browarów regionalnych, kontraktowych, a także restauracyjnych. Co ciekawe tegoroczne nowe piwa naprawdę zaskakują oryginalnymi smakami - mówi Andrzej Olkowski szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (3)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Anka 2013-07-31 11:08:10

    Oryginalny smak - warto spróbować.

    Odpowiedz
  • PP 2013-08-04 11:18:01

    Dobre: "Z moich informacji wynika (...) - zdradza Andrzej Olkowski", jako członek zarządu Browaru Kormoran, wie to przecież najlepiej!? :)

    Odpowiedz
  • Jakub 2013-08-04 12:08:48

    Stagnacja potrawy chyba całe lata, a największym konkurentem dla małych browarów staną się producenci cydru i perry. Myślę, że cydr, o ile będzie niedrogi i dobre jakości, może wręcz wyprzedzić popularnością polskie "craft beers", bo to tak już chyba trzeba nazywać. W Ameryce, wymyśla się cuda niewidy smakowe, ale rynek jest również w stagnacji, bo poza garstką fanatyków i smakoszy, nikt tego nie kupuje. Tu nie chodzi o konkurencję, ze strony koncernów, ale po prostu fakt, że większość ludzi woli klasykę, bez fajerwerków czy nowinek. Tak jest w każdej dziedzinie, także w żywności, mało kto lubi naprawdę eksperymentować smakowo i próbować niestworzone rzeczy, a ci, którzy to już robią, najczęściej eksperymentują cały czas, rzadko utrzymując się przy jednym smaku czy produkcie. Takie są moje obserwacje, jako smakosza i mikroproducenta.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!