Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browary agresywnie walczą o konsumenta w obliczu stagnacji na rynku

To trudny rok dla browarów. Szefowie korporacji piwnych zapowiadają, że stagnacja w branży może potrwać do końca roku. Mimo to, a może właśnie dlatego, browary wypuszczają na rynek szereg nowości.

Browary agresywnie walczą o konsumenta w obliczu stagnacji na rynku
W sklepach w lipcu pojawiło się pierwsze w Polsce piwo z dodatkiem papryczki chili fot. Browar Amber

Wiosna i lato to najlepsze sprzedażowe miesiące dla browarów. Mimo pesymistycznych informacji płynących z branży, właśnie teraz zarówno duże koncerny, jak i regionalne browary najbardziej agresywnie walczą o klienta. Większość przygotowała na ten sezon specjalne letnie nowości. 

- W tym sezonie dzieje się bardzo dużo. W ogromnej mierze to zasługa browarów regionalnych, kontraktowych, a także restauracyjnych. Co ciekawe tegoroczne nowe piwa naprawdę zaskakują oryginalnymi smakami - mówi Andrzej Olkowski szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Na sklepowych półkach pojawiło się pierwsze w Polsce i jedno z niewielu na świecie piwo z dodatkiem papryczki chili - Porter Chili (Browar Amber). To już druga, po czerwcowym Amberze Chmielowym, nowość z pomorskiego browaru.

Również Browar Kormoran pozytywnie zaskoczył w tym sezonie miłośników piwa. Kilka tygodni temu rozpoczął sprzedaż nietypowego American Indian Pale Ale, niefiltrowanego o orzeźwiającym aromacie owoców tropikalnych, sosny i kwiatów, 7-krotnie chmielonego. 

Browar Witnica chce z kolei podbić serca piwoszy tradycyjnymi smakami. Niedawno wypuścił na rynek piwo Lubuskie Śliwkowe - połączenie ciemnego piwa z naturalnym sokiem i Lubuskie Pszeniczne.

Browar Raciborski postanowił walczyć o klienta wprowadzając do swojej oferty piwo dedykowane konkretnej grupie - na początku czerwca w sklepach pojawiło się Akademickie Łódzkie Klasyczne.Wśród piw koncernowych tego lata królują jak zwykle radlery. Piwo-lemoniady wypuściły na rynek m.in.Carlsberg Polska (Okocim Radler), Kompania Piwowarska (Wojak Radler), Grupa Żywiec (Warka Radler Jabłko). 

To lato zaowocowało nie tylko oryginalnymi smakami, ale również ma wykreować zupełnie nowy trend na rynku piwnym - po latach królowania klasycznych pszeniczniaków w stylu bawarskim do gry wchodzą tzw. wity, czyli łagodne, białe piwa pszeniczne typu belgijskiego. W maju tego roku browar Namysłów zaproponował piwoszom Namysłów Białe Pszeniczne. 

- A to dopiero początek. Z moich informacji wynika, że to orzeźwiające, lekkie, idealne na lato piwo w najbliższym czasie planuje wypuścić na rynek browar Kormoran, Cornelius, a także kilka małych browarów restauracyjnych i kontraktowych - zdradza Andrzej Olkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browar RSS ALERT    /    Browar Amber RSS ALERT    /    Browar Kormoran RSS ALERT    /    Browar Witnica RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Browar Namysłów RSS ALERT    /    Browar Zamkowy w Raciborzu RSS ALERT    /    piwa sezonowe RSS ALERT    /    piwa smakowe RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Anka 2013-07-31 11:08:10
    Oryginalny smak - warto spróbować.
  • PP 2013-08-04 11:18:01
    Dobre: "Z moich informacji wynika (...) - zdradza Andrzej Olkowski", jako członek zarządu Browaru Kormoran, wie to przecież najlepiej!? :)
  • Jakub 2013-08-04 12:08:48
    Stagnacja potrawy chyba całe lata, a największym konkurentem dla małych browarów staną się producenci cydru i perry. Myślę, że cydr, o ile będzie niedrogi i dobre jakości, może wręcz wyprzedzić popularnością polskie "craft beers", bo to tak już chyba trzeba nazywać. W Ameryce, wymyśla się cuda niewidy smakowe, ale rynek jest również w stagnacji, bo poza garstką fanatyków i smakoszy, nikt tego nie kupuje. Tu nie chodzi o konkurencję, ze strony koncernów, ale po prostu fakt, że większość ludzi woli klasykę, bez fajerwerków czy nowinek. Tak jest w każdej dziedzinie, także w żywności, mało kto lubi naprawdę eksperymentować smakowo i próbować niestworzone rzeczy, a ci, którzy to już robią, najczęściej eksperymentują cały czas, rzadko utrzymując się przy jednym smaku czy produkcie. Takie są moje obserwacje, jako smakosza i mikroproducenta.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!