Browary agresywnie walczą o konsumenta w obliczu stagnacji na rynku
- Autor: BW, portalspozywczy.pl
- Data: 30-07-2013, 15:38

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Wiosna i lato to najlepsze sprzedażowe miesiące dla browarów. Mimo pesymistycznych informacji płynących z branży, właśnie teraz zarówno duże koncerny, jak i regionalne browary najbardziej agresywnie walczą o klienta. Większość przygotowała na ten sezon specjalne letnie nowości.
- W tym sezonie dzieje się bardzo dużo. W ogromnej mierze to zasługa browarów regionalnych, kontraktowych, a także restauracyjnych. Co ciekawe tegoroczne nowe piwa naprawdę zaskakują oryginalnymi smakami - mówi Andrzej Olkowski szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.
komentarze (3)
Oryginalny smak - warto spróbować.
OdpowiedzDobre: "Z moich informacji wynika (...) - zdradza Andrzej Olkowski", jako członek zarządu Browaru Kormoran, wie to przecież najlepiej!? :)
OdpowiedzStagnacja potrawy chyba całe lata, a największym konkurentem dla małych browarów staną się producenci cydru i perry. Myślę, że cydr, o ile będzie niedrogi i dobre jakości, może wręcz wyprzedzić popularnością polskie "craft beers", bo to tak już chyba trzeba nazywać. W Ameryce, wymyśla się cuda niewidy smakowe, ale rynek jest również w stagnacji, bo poza garstką fanatyków i smakoszy, nikt tego nie kupuje. Tu nie chodzi o konkurencję, ze strony koncernów, ale po prostu fakt, że większość ludzi woli klasykę, bez fajerwerków czy nowinek. Tak jest w każdej dziedzinie, także w żywności, mało kto lubi naprawdę eksperymentować smakowo i próbować niestworzone rzeczy, a ci, którzy to już robią, najczęściej eksperymentują cały czas, rzadko utrzymując się przy jednym smaku czy produkcie. Takie są moje obserwacje, jako smakosza i mikroproducenta.
Odpowiedz