Browary agresywnie walczą o konsumenta w obliczu stagnacji na rynku
To trudny rok dla browarów. Szefowie korporacji piwnych zapowiadają, że stagnacja w branży może potrwać do końca roku. Mimo to, a może właśnie dlatego, browary wypuszczają na rynek szereg nowości.

Wiosna i lato to najlepsze sprzedażowe miesiące dla browarów. Mimo pesymistycznych informacji płynących z branży, właśnie teraz zarówno duże koncerny, jak i regionalne browary najbardziej agresywnie walczą o klienta. Większość przygotowała na ten sezon specjalne letnie nowości.
- W tym sezonie dzieje się bardzo dużo. W ogromnej mierze to zasługa browarów regionalnych, kontraktowych, a także restauracyjnych. Co ciekawe tegoroczne nowe piwa naprawdę zaskakują oryginalnymi smakami - mówi Andrzej Olkowski szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.
Na sklepowych półkach pojawiło się pierwsze w Polsce i jedno z niewielu na świecie piwo z dodatkiem papryczki chili - Porter Chili (Browar Amber). To już druga, po czerwcowym Amberze Chmielowym, nowość z pomorskiego browaru.
Również Browar Kormoran pozytywnie zaskoczył w tym sezonie miłośników piwa. Kilka tygodni temu rozpoczął sprzedaż nietypowego American Indian Pale Ale, niefiltrowanego o orzeźwiającym aromacie owoców tropikalnych, sosny i kwiatów, 7-krotnie chmielonego.
Browar Witnica chce z kolei podbić serca piwoszy tradycyjnymi smakami. Niedawno wypuścił na rynek piwo Lubuskie Śliwkowe - połączenie ciemnego piwa z naturalnym sokiem i Lubuskie Pszeniczne.
Browar Raciborski postanowił walczyć o klienta wprowadzając do swojej oferty piwo dedykowane konkretnej grupie - na początku czerwca w sklepach pojawiło się Akademickie Łódzkie Klasyczne.Wśród piw koncernowych tego lata królują jak zwykle radlery. Piwo-lemoniady wypuściły na rynek m.in.Carlsberg Polska (Okocim Radler), Kompania Piwowarska (Wojak Radler), Grupa Żywiec (Warka Radler Jabłko).
To lato zaowocowało nie tylko oryginalnymi smakami, ale również ma wykreować zupełnie nowy trend na rynku piwnym - po latach królowania klasycznych pszeniczniaków w stylu bawarskim do gry wchodzą tzw. wity, czyli łagodne, białe piwa pszeniczne typu belgijskiego. W maju tego roku browar Namysłów zaproponował piwoszom Namysłów Białe Pszeniczne.
- A to dopiero początek. Z moich informacji wynika, że to orzeźwiające, lekkie, idealne na lato piwo w najbliższym czasie planuje wypuścić na rynek browar Kormoran, Cornelius, a także kilka małych browarów restauracyjnych i kontraktowych - zdradza Andrzej Olkowski.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.