Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browary będą walczyć z konkurencją; wzrośnie segment piw niepasteryzowanych

W 2016 roku w branży piwnej nadal można spodziewać się znaczącej konkurencji cenowej, braku wzrostów wolumenowych i spadku rynku pod względem wartości. Nastąpi też wzrost sprzedaży piw niepasteryzowanych i niskoalkoholowych – ocenia Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Browary będą walczyć z konkurencją; wzrośnie segment piw niepasteryzowanych
fot. Browar Sierpc

- Od kilku lat mamy do czynienia w zasadzie z tymi samymi trudnościami. Na pewno w dalszym ciągu kluczowym wyzwaniem, będzie znacząca konkurencja cenowa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Nie przewidujemy też, aby zwiększył się poziom konsumpcji, czyli rynek wolumenowo nie wzrośnie, natomiast może nadal tracić wartościowo – dodaje.

- Podobne będą również trendy, który obserwujemy już od kilku lat, czyli zainteresowanie piwnymi specjalności i piwami smakowymi – mówi również Tomasz Bławat.

Będzie rósł segment piw niepasteryzowanych i niskoalkoholowych

Tomasz Bławat podkreśla jednak, że w odróżnieniu od poprzednich lat, w 2015 odnotowano stagnację segmentu radlerów i niewielki wzrost beer miksów, ale nadal w sezonie oba segmenty stanowią wartościowo ok. 8-10 proc. udziału w kategorii piwa.

Podkreśla, że duże znaczenie ma obecnie i będzie miało pochodzenie produktu, dlatego konsumenci cenią marki podkreślające swój lokalny charakter.

Wskazuje też, że choć z małej bazy, ale dynamicznie wzrasta z kolei konsumpcja piw o zerowej lub niskiej zawartości alkoholu.

- Przewidujemy dalszy wzrost piwa niepasteryzowanego, głównie za sprawą liderów np. marki Kasztelan i nowych graczy tego segmentu – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju stał się rynkiem nasyconym i nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu. Rok 2015 był dla browarów sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej, dlatego skupiały się one na nowościach, innowacjach i piwnych specjalnościach, które budują wartość kategorii.

W 2015 roku Produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 proc. wobec roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów.

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska jest trzecim producentem na rynku piwa w Polsce. Ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w trzech browarach: w Brzesku, Szczecinie oraz w Sierpcu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    piwa niskoalkoholowe RSS ALERT    /    piwo niepasteryzowane RSS ALERT    /    piwne specjalności RSS ALERT    /    innowacje w branży piwnej RSS ALERT    /    rynek piwa 2016 RSS ALERT    /    Kasztelan Sierpc RSS ALERT    /    Kasztelan RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Sk 2016-02-04 16:06:21
    Pytanie czy piwo niepasteryzowane- z niezabitymi drożdżami- nie jest produktem szkodliwym dla zdrowia?, tak jak w przypadku bielniaka białego lub kropidlaka?
  • k1 2016-02-08 11:33:34
    Od wieków piliśmy piwo z żywymi drożdżami, więc poza wyjątkowymi sytuacjami nie powinno ono stanowić problemu. Poza tym większość piw koncernowych, które określają się jako niepasteryzowane w rzeczywistości są mikrofiltrowane, więc nie tylko nie ma w nich żywych drożdży, ale nawet martwych nie ma, bo wszystko zostaje na mambranach.
  • Arturrro 2017-04-26 01:38:12
    Jakkolwiek ja zostanę, jak zapewne moi znajomi, przy Perle :P

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!