Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Browary Polskie: w 2020 r. wyzwaniem będzie utrzymanie wartości rynku i pozytywnych trendów, eksport niezakłócony

Od marca branża piwna notuje spadki przez pandemię koronawirusa. Nadrobienie spadków z miesięcy wiosennych może być trudne, a pogoda na razie nie pomaga. - Wyzwaniem będzie utrzymanie chociaż wartości rynku i podtrzymanie pozytywnych trendów w 2020 roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Browary Polskie: w 2020 r. wyzwaniem będzie utrzymanie wartości rynku i pozytywnych trendów, eksport niezakłócony
Bartłomiej Morzycki fot. za browary-polskie.pl

- W wynikach wyraźnie widać różnicę pomiędzy dwoma pierwszymi miesiącami roku, a kolejnymi. O ile w styczniu i lutym tego roku rynek piwa miał dodatnią dynamikę rdr, to począwszy od marca obserwujemy kilkuprocentowe spadki w każdym kolejnym miesiącu w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ma to oczywiście związek z epidemią - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Morzycki.

Czytaj też: "Produkcja piwa jednak spada. GUS poprawia dane za kwiecień i podaje dane za maj 2020"

- Bieżący rok jest bardzo nietypowy gdyż mieliśmy i wciąż mamy do czynienia z sytuacją wcześniej niespotykaną. Zbyt wcześnie na wyciąganie daleko idących wniosków na cały rok, ale nadrobienie spadków z miesięcy wiosennych może być trudne do odrobienia. Zwłaszcza, że sprzymierzeńcem nie jest też póki co pogoda - dodaje.

- Należy pamiętać, że szereg ograniczeń pozostaje w mocy i np. nie odbędą się duże letnie imprezy masowe. Wiele wskazuje też na to, że ruch turystyczny będzie jednak mniejszy niż się spodziewano. W tych warunkach wyzwaniem będzie utrzymanie chociaż wartości rynku i podtrzymanie pozytywnych trendów jak premiumizacja czy rozwój piw 0,0 – mówi też dyrektor ZPPP Browary Polskie.

A jak wygląda obecnie eksport piwa?

- Nie posiadamy aktualnych danych dotyczących  eksportu, ale z częściowych informacji nie wynika jak na razie, aby epidemia znacząco zakłóciła eksport piwa – mówi Bartłomiej Morzycki.

Dyrektor ZPPP Browary Polskie mówi też, że maj i majówka, czyli tradycyjny początek sezonu piwnego, nie był dobry dla branży. Odmrożenie sektora HoReCa nie poprawiło sytuacji, a producenci z dużym niepokojem obserwują sytuację branży gastronomicznej.

Czytaj też: „Branża piwna: sezon słaby, z niepokojem patrzymy na HoReCa, potrzebna interwencja państwa"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    produkcja piwa RSS ALERT    /    sprzedaż piwa RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    perspektywy rynku piwa RSS ALERT    /    Bartłomiej Morzycki RSS ALERT    /    ZPPP Browary Polskie RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.173.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!