Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg Polska chce utrzymać poziom piwnych nowości

Carlsberg Polska chce utrzymać osiągnięty w 2015 roku udział nowości w swojej sprzedaży – zapowiada prezes Carlsberg Polska, Tomasz Bławat.

Carlsberg Polska chce utrzymać poziom piwnych nowości
Piwo Kasztelan Niepasteryzowane fot. carlsbergpolska.pl

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 30-03-2016, 11:21

Celem spółki w tym roku jest umocnienie pozycji rynkowej poprzez budowę udziałów i wartości prowadzonego biznesu.

Na rynku piwa w 2015 roku intensywniejszy był wzrost kanałów tańszych, dlatego wartościowy wzrost był niższy niż wolumenowy.

- Mamy swoją filozofię, żeby to zrekompensować nowościami, które stanowiły w 2015 roku 10 proc. naszego wolumenu i odpowiadały za ponad 15 proc. wartości – mówi Tomasz Bławat.

- Chcemy utrzymać ten udział 10 proc. naszego wolumenu i staramy się wprowadzać nowości na wyższych cenach – dodaje.

W 2015 roku Carlsberg Polska zaoferował konsumentom kilka nowości nowości: Carlsberg Nox chmielony na zimno chmielem Polaris, o aromacie i delikatnym smaku, pozytywnie ocenionym przez ekspertów piwnych;  Somersby Elderflower o smaku kwiatu bzu i limonki; Okocim Radler Cola z limonką; Kasztelan Specjały w trzech wariantach: Chmielowe, Białe oraz Niefiltrowane; Harnaś Wysokochmielowy oraz nowy smak bezalkoholowego Karmi – Granat z Pomarańczą.

Rok 2015 był kolejnym rokiem stabilizacji dla całej branży piwowarskiej, która wg. danych Nielsena zanotowała niewielki wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wartości o 0,8 proc.

Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (ok. 98 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego. 

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Carlsberg Polska, jeden z trzech największych producentów piwa w Polsce, ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. 

Carlsberg Polska zwiększył w 2015 roku sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Spółka zwiększyła w 2015 rok udział ilościowy w rynku do 21,1 proc. z 20,2 proc. w 2014 r. i wartościowy do 20,4 proc. z 19,75 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    plany Carlsberg Polska RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • pit10 2016-04-04 19:51:21
    Te ich pseudo nowości normalnie niedobrze się robi jak się tylko pomyśli o tych kolejnych harnasiach czy kasztelanach tyle że w innych butelkach he he wszytko ten sam smak i aromat tyle że inna etykieta i butelka czasami nic poza tym ale co zrobić w Polsce to standard i najgorsze to że w większości się to podoba byle cera była do dwoch zl albo coś koło tego

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!