Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg Polska do 2016 r. wydał na inwestycje ok. 1,6 miliarda złotych

Carlsberg Polska wydał ok. 1,6 mld zł na inwestycje w ciągu ostatnich 15 lat. Na razie większość inwestycji w moce produkcyjne i logistykę została zakończona, dlatego w tym roku inwestycje tego typu będą już niewielkie, natomiast więcej firma zainwestuje w sprzęt chłodniczy - mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

Carlsberg Polska do 2016 r. wydał na inwestycje ok. 1,6 miliarda złotych
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

- Inwestycje Carlsberg Polska w latach 2001-2015 wyniosły ok. 1,6 miliarda złotych. Były to inwestycje w browary, w sprzęt chłodniczy, bez inwestycji marketingowych – mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

- Inwestycje w Browar Okocim wyniosły w ubiegłym roku ok. 60 mln zł, w Browar Sierpc ok. 187 mln zł, a w Browar Bosman ok. 30 mln zł. To były inwestycje w moce produkcyjne i logistyczne – dodaje.

- W tym roku inwestycje w moce będą już niewielkie, maksymalnie 10 mln złotych i będą dotyczyły drobnych dopasowań naszych linii do drobnych formatów opakowaniowych, a największe inwestycje są w sprzęt chłodniczy. Cykl inwestycyjny, który zapoczątkowaliśmy w 2013 roku, w tej chwili zakończyliśmy, ale w razie czego patrzymy na to co będzie potrzebne – mówi również Tomasz Bławat.

Prezes Carlsberg Polska mówi, że rocznie na inwestycje w sprzęt chłodniczy grupa wydaje kilkadziesiąt milionów złotych.

- Jednocześnie co roku kilkadziesiąt milionów złotych – niskie kilkadziesiąt – inwestujemy w sprzęt chłodniczy, z czego dwie trzecie to inwestycje w nowe lodówki, a jedna trzecia to wymiana starych – mówi również Tomasz Bławat.

Dzięki inwestycjom poczynionym w ostatnich latach np. rozbudowie browaru Kasztelan w Sierpcu oraz postawieniu linii butelkowej w browarze Bosman w Szczecinie w 2015 roku, moce produkcyjne Carlsberg Polska są obecnie na optymalnym poziomie ponad 8,5 mln hl rocznie, podczas gdy sprzedaż sięga 7,5 mln hektolitrów.

W 2015 roku Carlsberg Polska zwiększył sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Firma zakończyła 2015 rok z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (z 19,75 proc w 2014 r.).

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    inwestycje Carlsberga RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    urządzenia chłodnicze RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!