Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg Polska publikuje Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2019 rok (wideo)

Zmniejszenie zużycia wody, redukcja względnych emisji dwutlenku węgla o 6,6 proc., wzrost liczby obserwacji sytuacji i zachowań potencjalnie niebezpiecznych o 261 proc., zasięg kampanii „Trzeźwo Myślę” na poziomie 6 mln osób oraz prawie 16 400 godzin szkoleniowych - to wybrane informacje z Raportu Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska za 2019 rok.

Carlsberg Polska publikuje Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2019 rok (wideo)
fot. materiały prasowe

Odpowiedzialność za środowisko, pracowników i społeczeństwo wpisane jest w DNA Grupy Carlsberg. Firma działa zgodnie z misją „Warzymy dla lepszego dziś i jutra”, dbając o bezpieczeństwo swoich pracowników i zrównoważone procesy produkcji. Wspiera też lokalne społeczności, w których funkcjonuje. W czwartym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska prezentuje działania w obszarze społecznej odpowiedzialności i postępy w realizacji celów określonych w grupowym programie zrównoważonego rozwoju „Together Towards ZERO”.

Zero śladu węglowego 

Grupa Carlsberg dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej w swoich browarach do roku 2030 i ograniczenia o 30% emisji CO2 w łańcuchu wartości (tzw. emisji „beer-in-hand”) względem bazowego roku 2015. To zobowiązanie wpisuje się w cele Porozumienia Paryskiego z 2015 r. – ograniczenia globalnego wzrostu temperatury o 1,5°C.

Rok 2019 r. potwierdził stabilny trend obniżania zużycia energii oraz emisji gazów cieplarnianych w Carlsberg Polska. W porównaniu do 2015 r. redukcja względnych emisji CO2 w browarach Carlsberg Polska wyniosła 6,6%.

Zero marnowania wody

Ambicją Grupy Carlsberg jest ograniczenie zużycia wody z 3,4 hl wody na 1 hl gotowego piwa (dane bazowe z 2015 r.) do 1,7 hl /hl do roku 2030. Carlsberg Polska aktywnie uczestniczy w realizacji tego celu. Monitorowanie i redukowanie zużycia wody, inwestycje w browarach i wdrażane innowacje, pozwalają efektywnie nią gospodarować i tam, gdzie to możliwe, wykorzystywać ponownie, np. na linii pakowania do zraszania puszek po nalewie, aby oczyścić je z piany. W 2019 r. w Carlsberg Polska wykorzystywano ok. 2,9 hl wody na 1 hl gotowego piwa. Dla porównania, ok. dekadę temu w Polsce do produkcji 1 hl piwa standardowo browary zużywały 5-7 hl wody.

Zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

Zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju Together Towards Zero Grupa Carlsberg zobowiązuje się, że w 2030 r. 100% rynków, na których działa, zapewni swoim konsumentom pełen dostęp do wariantów bezalkoholowych. 

Carlsberg Polska wspiera konsumentów i społeczeństwo w odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu na trzy sposoby – zapewniając z roku na rok szersze portfolio wariantów bezalkoholowych – w 2019 r. było ich w ofercie 7 (w tym 4 nowości), edukując oraz zachęcając do dokonywania odpowiedzialnych wyborów. Jednym z kluczowych działań w tym obszarze jest kampania społeczna pod hasłem „Trzeźwo myślę”. W 2019 r. z przekazem edukacyjnym kampanii zapoznało się ok. 6 mln odbiorców.

Zero wypadków 

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Beata Ptaszyńska-Jedynak RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    Paul Davies RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!